onsdag 17 april 2013

 I måndags var det dags för Max gympa igen. Vår gympakille visade mig "djungelbanan" innan jag sen gick på en lång powerwalk med Nicke. Föräldrar ska inte vara med under tiden, då har barnen lättare att koncentrera sig och springer inte till föräldrarna titt som tätt. Nästa gång är det sista gången och då ska vi titta hela timmen!


Det är helt underbart skönt att vårvärmen äntligen kom och Markus har lagt alla vinterkläderna på hyllan och gick glatt till skolan i nya vårjackan!


Jag beställde Olga Rönnbergs bok "Träning för nyblivna mammor" och ska testa på det träningsprogrammet hon har lagt upp. Visserligen är jag inte nybliven mamma, men magen är ju mitt "dilemma" och detta är hon lite av ett proffs på.

 I dag tog jag en powerwalk i kvällssolen och sen ett "Olga-pass" i källaren. Max var med mig en stund och styrketränade, mysigt med egen 4-årig PT! Min muskelbristning fortsätter att sätta käppar i hjulet för innebandyträning och löpning. Det är en malande känsla hela tiden och ibland värker det extra när jag tex har tränat eller det rakt motsatta - suttit för mycket. Börjar bli låååångdraget det här...

Torsdag i morgon och helgen närmar sig med stormsteg igen, men den bjuder på massa trevliga saker så den är välkommen även denna veckan!



1 kommentar:

  1. Tror absolut att du kan ha god hjälp av att följa Olgas "magprogram". De foton man sett på fb som är före- och efterbilder som resultat av magträning är ju helt otroliga!

    SvaraRadera