måndag 28 mars 2016

En härlig påskhelg är över och det har varit mysiga dagar med familj och vänner. Påsken är min favorit högtid och det är aningen bittert att den redan är över. Men så kan man inte tänka länge, nu ser vi fram emot våren, ljusa morgnar och kvällar och ack så skönt att det inte behövs termobyxor, vantar och mössor!

I onsdags var jag ledig och då körde jag och grabbarna till skateparken i Bjuv. Max tycker det roligt en stund men Markus får aldrig nog! Vi var där 1 1/2 timme och Markus hade en klasskompis med sig.



Jag jobbade i torsdags men sen har jag varit ledig hela helgen. Nicke jobbade i fredags men har sen också varit ledig med oss. Jag sprang i skogen en runda i backarna och det kändes bra, dock kom sviterna i lördags då jag fick ont i smalbenen igen.  Några dagars vila innan jag (med andra skor)  provar igen.


Vi körde till Malin och Jannes mysiga torp för lunch med min sida av familjen. Det blev målade ägg, vi åt gott och hade en jättemysig lunch.





I förrgår på påskafton hade påskharen hoppat runt i trädgården och gömt två påskägg! Max inser att både tomten och påskharen är lite luriga att tro på men det är ju ändå roligt!

Vi hade påskpresenter till Max och Markus och det var en lycklig Harry Potter kille som fick en väggbonad och den "gyllene kvicken"!



Markus fick en ny ryggsäck som han blev väldigt glad för.


Påskafton kunde givetvis toppas med besök i skateparken igen i solskenet...


På kvällen kom Nickes familj och vi åt god påskmat och hade det avslappnat och mysigt. Enda bilden som blev tagen var när vi mätta och belåtna åt godsaker och tittade på tv senare på kvällen.


I går körde vi till Väla och fick handlat en del kläder till Markus och båda grabbarna behövde lite vårskor. När vi var klara där körde vi till skateparken och fick sällskap av Daniel, Sara och barnen en stund. Det blåste ganska kallt men skönt att komma ut. Det blev en lugn filmkväll som avslutning på påskdagen.

I dag har Max lekt hos Benjamin och Markus blev avsläppt vid skateparken med en kompis. Det är fjärde gången han var där denna veckan och i dag var dom där i TRE timmar!  Jag och Nicke körde lite ärenden, kollade bla på ny soffa och nu återstår bara att bestämma oss.

Vi rundade av påskhelgen med hemmagjord club sandwich och gör oss redo för ny jobb- och skolvecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar