torsdag 16 juli 2015

Denna veckan jobbar både jag och Nicke och vi båda konstaterade att det är en himla tur att inte semestern går lika fort som när man jobbar, för jösses vad denna veckan har gått undan! Jag jobbar tre veckor och sen har jag semester igen v 32-33 och Nicke har 31 och 33. Så vi funderar lite hit och dit på vad vi ska hitta på då. Får se vad det blir!

Grabbarna är ju hemma och klarar sig en del timmar hemma själva men vi tar tacksamt emot lite hjälp från familjen. Markus kan ju vara hemma hela dagarna själv men när båda är hemma får det räcka med några timmar om dagen än så länge.

I måndags var dom med mamma och Jacob i stan och gick upp i Kärnan.




I tisdags följde Max med mig på jobbet och jag hade världens bästa revisor bredvid mig och han godkände massor med siffror åt mig!


Kvällarna är ju helt underbara och det är svårt att gå in, det har blivit lek på lekplatsen, frisbee och bollspel.

Grabbarna fick en låda med godispizza av mormor och den lådan har inspirerat Max till att bli pizzabagare....


Markus hjälpte honom lite med skyltarna till dörren, förlåt....till pizzerian....


Vilken tur vi har som får äta gratis!!

I går erbjöd sig farmor och farfar att ta med dem till Flygplansmuseet i Ängelholm och sen blev det en stund i Hembygdsparken med lek och glass.


Det var ju vår bröllopsdag i går och det blev lite gott att dricka när vi hade kommit hem och så lite grillat.

Max stod för överraskningsdukning - sötisen hade tagit fram den gamla tårtdekorationen som jag lyckats spara och sen hittade han stjärnor som han strödde ut. Är det fest så är det :-)


I dag kom morfar och Lena och hämtade Markus och Max, det visade sig att de hade planerat in minigolf och sen lunch på Pannkaksladan i Höganäs.



Tack snälla ni som har fixat med grabbarna och bjudit dem på så mycket roliga sommarlovs aktiviteter, dom har haft riktigt roligt!

I kväll var jag och Max och plockade jordgubbar hos grannen (igen) och då fick det bli en jordgubbskaka. Har aldrig bakat en sådan så vi får se hur den smakar, dom blir försökskaniner på jobb i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar