söndag 6 september 2015

Lite småskruttigt till höger och vänster har det varit i veckan för familjen, dock inte några stora saker. Nicke har haft ont i halsen, Max astma kom direkt när han blev förkyld och jag fick en låsning mellan skuldrorna och fick tack och lov en tid hos sjukgymnast M. Tack gode gud för tryck, knäck och nålar när man har så ont!
 

Max tappade en tand och gluggarna duggar tätt nu hos både honom och Markus. Det är MÅNGA tänder som ska tappas innan man är klar....


Vår lilla nya familjemedlem börjar så smått komma till oss när vi kallar på honom, vi kan klappa och han har kommit upp i handen kortare stunder. Lilla söta Zack!


I fredags såg jag och Nicke en fantastisk film som vi verkligen rekommenderar. Den är baserad på Louis Zamperini´s liv, en OS-stjärna som överlever en flygkrasch under andra världskriget, han tillbringar 47 dagar på en flotte och blir sen tillfångatagen av japanerna och sätts i fångläger under 2 1/2 år. En makalös film om en människa med starkt psyke och enorm överlevnadsvilja. Missa inte den!

I går regnade det nästan hela dagen, det blev bakning och vid det korta soltillfället som gavs var jag ute på en runda, powerwalk 3 km och jogging 2,5. Fick ta det lite lugnt och känna efter vad ryggen ville, men det var ok!

Camilla och Peter kom och grillade i går kväll och vi gick pratat, myst och skrattat massor. Tack för en riktigt mysig kväll!

I dag hade Markus match och jag skulle vara med och hålla i fika/korv-försäljningen. Max var min lilla hjälpreda.


Fortuna mötte Glumslöv och det blev vinst med 4-0! Markus på gång att slå ett inlägg...



Ny vecka framför oss och jag hoppas på färre med halsont, mindre astmahostningar och INGA fler låsningar i ryggen - häpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar