söndag 25 oktober 2015

Då var det dags för höstlov för grabbarnas del, ett välbehövligt sådant tror jag. Även om det är morgonpigga killar som fixar skola, träningar och annat i veckorna, så är det bra att slippa väckas tidigt och dra ner på tempot lite. Markus har ingen fotbollsträning den kommande veckan men det gillar han icke!

I fredags var vi hos mamma på middag, lite Höst-halloween-ses-om-en-månad middag. Mamma åker till Australien en månad, spännande och modigt! En mysig kväll med massa gott.



I går blev det ett Välabesök, träning och en mysig kväll i Jonstorp hos Louise, Micke och grabbarna. Vi bjöds på himmelskt god mat och satt länge och pratade i kapp. Tack fina ni!

I dag var Nicke och Daniel i Torup och sprang ett lopp, inte helt oväntat på fina tider och placeringar. Jag och grabbarna var i simhallen där Max hade simskola och under tiden passade jag på att simma 30 längder och Markus simmade också under tiden.

I eftermiddag blev det bio, Markus och Gabriel skulle gå och då passade jag på att gå med Max också. Vi såg "Hotell Transylvanien 2" och den var riktigt bra.



Kvällen avrundades med fix av Halloween-pumpa, Markus klarade av det galant själv!


I morgon och på fredag är Nicke ledig med grabbarna och jag jobbar hela veckan. Max är på fritids tis-tors och dom skulle i väg på äventyr alla dagarna, bla besök i stan på Dunkers och tåg till Malmö för att gå på tekniska museet där.

Det närmar sig Kullamannen och givetvis har mina smalben börjat värka igen. Blir ingen löpning denna veckan, så hoppas jag att det blir smärtfritt på lördag. Tack och lov för min räddare i nöden - croisstrainern.

Ha ett skönt höstlov - ledig eller icke ledig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar