söndag 24 januari 2016

Vilken fantastisk vecka det har varit vädermässigt, snö, minusgrader och sol. Vi är verkligen inte bortskämda med riktig vinter men det kalla har stannat kvar en längre tid och det är härligt att skolan och fritids ser till att vara ute mycket med barnen i pulkabacken.




I fredags körde vi till Harrys och hade fredagsmys där med riktigt god mat. Grabbarna åt hamburgare och jag tog fläskfilé, allt var väldans gott!


I går förmiddags gick vi till backen och åkte med grabbarna och Filippa och barnen kom också dit. Vi var ute 1 1/2 timme och alla åkte, stora som små.




Nicke körde i väg och köpte en byrå som vi skulle ha i hallen och sen var det bara att skruva hela eftermiddagen! Men till sist var den klar och vi blev supernöjda.


Vi har ju startat vårt projekt att byta ut mycket av våra gamla möbler, riktigt roligt är det att få in nytt, ljust och fräscht.

Max hade sin klasskompis C här hemma för övernattning och dom hade superkul hela kvällen. Det är något visst att få ha "sovis", busa, skratta, leka, äta godis, bädda och sen ligga och prata alldeles för länge och somna sent.

I dag har Nicke jobbat så jag körde till Råå med grabbarna där Markus skulle spela en liten cup. Det var bara fyra lag med så det blev många matcher spelade och Fortuna förlorade en, vann tre och i finalen blev det förlust. Bra lirat Fortuna!




Eftersom Max har simskola så fick jag köra dit med honom och mina fina svärföräldrar kom till cupen så att Markus hade någon där. Jag fick titta på min fisk och se när han tränade sin simteknik.

En mysig helg till ända och vi laddar för ny vecka med mycket av den här varan... 


...det vankas prov på Kristendomen för Markus och jag måste säga att det är riktigt roligt att få fräscha upp sina egna (hyffsat dåliga) kunskaper i alla ämnena som dom läser i skolan. Dock tycker min son inte att det är lika intressant som hans mamma ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar