måndag 1 februari 2016

Grattis goa Max på namnsdagen!


Det får bli en baklänges-vecka denna gången, attans vad veckorna går! Vädret i dag är galet tråkigt med regn uppifrån och i sidled, men som vanligt har Markus tränat fotboll utomhus. Precis som i går...Jag är banne mig stolt över honom och hans driv! Det blir många vändor till Rydebäck för att hämta och lämna, han tränar tre dagar i veckan och ofta är det även match på helgerna.


I går var jag ute och sprang en liten runda, har verkligen inte blivit mycket av det sista tiden, jag gillar källargymmet när det är kallt och mörkt ute.


Max hade sin simträning som vanligt och jag och Nicke var båda där och tittade på honom, sen sprang Nicke hem från Filborna.


I lördags var Martin, Helen och Viktor hos oss och jag hade lagat till en kycklingrätt som blev väldigt god (tack för receptet Louise!).  Den grillade/stekta kycklingen läggs i en marinad ett dygn innan (olja, balsamvinäger, basilika, vitlök, soltorkade tomater och lite annat) och sen la jag upp det på ett fat med ruccola och strödde över pinjenötter och grana padana ost. En supermysig kväll med fina vänner.


Markus hade match i Svalöv och det blev vinst med 4-2!


Det har hunnits med två "Harry Potter" filmer i helgen, Max har blivit helt frälst i dessa och även Markus satt faktiskt kvar och såg också (han brukar inte ha ro att se mycket film nu för tiden). Blev till att beställa hela boxen med alla filmerna, helt ok när det endast kostade 249 kr! Så nu kan vi lämna tillbaka ettan till bokbussen och tacka Julia för lånet av tvåan!


I onsdags var jag ute och åt med Louise och Johanna. Jag fick det som 40-års present och det var riktigt roligt och mysigt att få sitta och prata med tjejerna hela kvällen och äta gott.




....och veckan började på "Trivas på Råå" i måndags med massage. Det är INTE någon "finlir" massage utan rejäla tag för att jag ska slippa min värk. Ont när jag är där = ingen värk när jag inte är där!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar