söndag 31 maj 2009

Mors dag

Pingstdagen och Mors dag, solen skiner, mamman har fått paket på sängen och.....Markus är fortfarande sjuk. Han hade 39 graders feber i natt med, men var pigg nu på morgonen efter Alvedon. Jag blev uppvaktad på sängen av Nicke och Markus, Max låg bredvid mig i sängen så han var också på plats. Fick ett pärlhalsband som Markus gjort till mig, ett silverhalsband, strumpor (låga att ha i gympaskor) och solglasögon. Silverhalsbandet är ett hjärta som det står "mamma" på och bakom hänger två små hjärtan som symboliserar mina grabbar.

Nu har Markus och Nicke kört till Vårdcentralen på sjukhuset så vi får kollat upp om det är halsfluss Markus har. Jag ska lägga Max i vagnen nu så han får sova en stund ute, han gnuggar sig hela tiden i ögonen så trött är han i alla fall!

Resten av dagen lär vi tillbringa hemma eftersom Markus inte är kry. Har tagit upp kycklingklubbor ur frysen som vi ska grilla i kväll och till det ska vi ha en god sallad och vitlöksbröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar