måndag 7 juli 2014

Lördagen bjöd på lika varmt och härligt väder och vi körde till bmx banan i Ängelholm för att titta på SM. Det var svettigt att bara sitta och titta, kan knappt föreställa mig hur tufft det var för cyklisterna som kämpade på banan i full mundering. Härligt att ha hela familjen som sällskap på läktaren för en gång skull!


Efter tävlingen körde vi ner till Sibirien för att svalka oss, där är en väldigt vacker sandstrand!



Hela barnaskaran var där då Marcus också körde och tittade på SM med Julia, Gabbi och Victor. Barnen behövde inte slåss om snäckorna precis, de låg i drivor....

Det var riktigt skönt att få svalka sig.

Söndagen var inte sämre vädermässigt så det blev stranden igen!

Vi var där drygt fyra timmar, sen fick vi köra hem eftersom Markus var bjuden på bowlingkalas. Lite skugga var behövligt tyckte Max...

....och en funderare på om det skulle bli bad igen? Han funderade inte så länge kan jag intyga....

Medans mannen springer sina rundor med fantastiska resultat (2 mil är inte min grej) så varvar jag powerwalks, crosstrainer och styrkepass om vartannat. Det märkliga är att när jag är ledig har jag svårare att få in träningen än vad jag har vid normala arbetsveckor?!

I dag var det dags att styra upp containerbranschen igen men jag jobbar 7-12 bara denna veckan. Grabbarna som numera verkligen går på sommarlovstider med sovmorgnar ända till 9 och senare klarade sig bra själva hemma i morse, sov när vi gick och fixade frukost tillsammans när de vaknat. Farmor kikade ut vid 10.30 och stannade tills jag kom hem vid 12.30. Markus är inte alls på fritids och vill vara hemma nu när vi jobbar några veckor, sen går Nicke på semester vecka 30-32 och jag 31-32 så halva semstern är kvar! Max har bestämt sagt att han vill ICKE till förskolan, som är sammanslagen nu i semestertider, "där är bara bebisar"......Hmmm, mina barn har verkligen blivit stora!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar