söndag 21 september 2014

Ännu en vecka rullade tämligen fort förbi, men det är skönt med vardagen och grabbarna går glatt till skolan varje morgon. Vädret har ju varit helt underbart, hoppas hösten bjuder på många fler fina dagar.

I fredags kom Julia och Mio på besök, denna lilla kattdam är riktigt rolig. Hon kände sig verkligen hemma...



Markus har i veckan fått väldigt ont i ljumsken och i fredagskväll kunde vi konstatera att han inte kunde springa i Lergöksloppet som det var tänkt. Anledningen till att jag inte anmält mig var att jag ville stå vid mållinjen och ta emot honom. Nu blev det tvärtemot i stället och han, Nickes föräldrar och Gabbi var där och hejade på mig och Nicke!

Pigga och laddade innan loppet!


Jag har inte sprungit många gånger sen jag kom igång igen, höften har bråkat länge och löpningen har inte alls fungerat pga smärtan. Nu är det bättre och även om det känns lite så är det inte alls som innan. Jag sprang 5 km i ett lagom tempo och kom i mål på tiden 30.30! Svettig och nöjd, dock mest lycklig över att höften inte gjorde ont!

När min puls var normal igen kom Nicke in på målrakan och hade sprungit milen på 39.41! Jag är riktigt stolt över hans prestationer i löpningen, som denna gången gav en sjunde plats!


 Svettiga och nöjda, det var riktigt roligt och nu letar vi fler lopp vi kan springa i höst!


Kvällen tillbringade vi med Sophie, Henrik och Tekla men jag glömde minsann att ta fram kameran. Vi åt tacos och fick pratat hela kvällen, hur mysigt som helst. Denna vackra korg för frukt fick vi av våra fina vänner!

Sophie fortsätter briljera med sina ord på bloggen, kika in på hennes sida
http://med-barnen-i-handen.blogspot.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar