lördag 13 september 2014

Inledde veckan med löpning i skogen och det är verkligen kul att jag börjat springa igen. Skadan jag drog på mig på innebandyn sabbade mycket och sen har jag inte kommit igång ordentligt. Men nu när jag kommit igång så vill höften fortfarande inte.

Det gör, märkligt nog, inte ont när jag springer men dagarna efter är värre. Men jag kyler ner och smörjer och enligt naprapaten är det inte farligt men jag får ju lyssna på kroppen helt enkelt. I måndags sprang jag bland alla backarna i skogen och jag tog mig runt hela vägen.


I går stack jag ut strax innan Nicke skulle hämta Markus hos en kompis, så dom vinkade glatt när dom körde förbi och sen möttes vi upp när Nicke kom körandes tillbaka. Det blev 4,7 km och även här är en seeeeg uppförsbacke en bra bit, så det är bra träning inför Kullamannen :-)


Fredagsmyset satt fint sen och det blev spel, tv och lite gott på bordet.


I dag var det match för Markus och Max hjälpte till med kaffeförsäljningen som vanligt.

Klockan 13 var det äntligen dags för innebandyn igen, Max har längtat sen förra lördagen!


Redo! Han använder också skyddsglasögon precis som storebrors lag och med tanke på hur det vevas med höga klubbor så är det en självklarhet för att inte skada ögonen!



Crosstrainer och Sveriges tjejer som spelade fotboll blev en bra kombination i dag.

Vi har glädjen att passa Melvina i dag till i morgon och grabbarna har längtat så efter henne.




Vill gratulera alla som sprang Helsingborgs maraton i dag, vilken bedrift att ta sig i mål efter 4 mil. Jag är full av beundran, lycklig själv över att bara springa en halvmil  ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar