söndag 23 november 2014

En riktigt mysig helg har passerat och nu njuter vi i soffan av det sista av den. I fredags var jag och Nicke på bio och såg "Mockingjay". Vi har nyligen sett "Hunger games" filmerna ett och två, så det passade bra att se den tredje och näst sista filmen när vi för en gång skull gick på bio.
Filmen var kanonbra och jag satt som på nålar i två timmar, nu ser vi fram emot den sista!


Stan börjar smyckas i julanda och jag kan ärligt säga att jag ser fram emot advent och julmys nu!


I går var det fotbollsträning för Markus och innebandyträning för Max och sen var jag och Nicke ute och sprang vars en runda. Kvällen tillbringade vi hos Mats och Milli där vi bjöds på himmelskt god taimat som Mats kockade, vi fick pratat i kapp (alldeles för länge sedan vi sågs) och grabbarna fick testa lite av Mats träningssaker.....



Stort tack för en härlig kväll och vi kommer hålla tummarna stenhårt för Mats den 3 januari då han har en UFC fight i Las Vegas!

I dag var det fotbollscup i Billesholm och Nicke och Markus var där redan 7,30 i morse. Jag och Max körde dit strax efter 9 och kom till den andra matchen.


De spelade fyra matcher och motståndet var tufft i dag. Men de kämpade på trots förluster och det är alltid lika roligt att se när Markus spelar, mammahjärtat vill helst inte missa en spelminut.


Max har ju inget större intresse i storebrors fotbollsintresse, men vi löser det med lite olika sysselsättningar under tiden. Ipaden är helt ok en stund...


....sen kan man ju skriva sin önskelista till tomten när man ändå inte har något annat att göra.....

När vi var klara runt lunchtid körde jag och Max direkt till biltvätten, min lilla pärla behövde lite kärlek...


.....och vinterdäcken påsatta när vi kom hem!


Söndagen innan första advent bjuder alltid på julskyltning på Råå och vi körde ner för att gå en runda i kylan. Lite munkar köptes...


....Max åkte en karusell....


....lite kärlek i luften....

....och lotter med chokladvinster med hem och så fick Max äntligen träffa tomten och lämna sin önskelista! NU kan det bli julafton när som helst om du frågar Max!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar