onsdag 5 november 2014

I måndags var det studiedag på skolan och vi passade på att köra till Ullared och Gekås hela familjen. Grabbarna var där första gången i somras och dom tyckte det var riktigt roligt och längtade dit igen. Morgan och Ola-Conny - i pappersformat!


Vi tog två vagnar och när benen började blir trötta var det perfekt att sitta och vila lite!


Markus gjorde många fynd, här är det halvtid och lunchdags!


Lite fika slank också ner, gäller att ladda med energi.


Det blev en del som vanligt, man får galet mycket för pengarna och vi var nöjda med våra fynd.


Kanske jag var mest nöjd över min nya matta till köket...:-)


Markus köpte en del nya löparkläder och dessa skulle han testa på kvällen. Han gav sig ut och sprang 3 km i byn, helt på egen hand.


I går skulle grabbarna klippas och vi körde till Råå hela familjen. Nicke var med Markus och Max  och under tiden sprang jag hem. Skönt att få "nya" rundor då det blir lite tråkigt med samma, gamla vanliga. När jag kom hem stod min pensionärs-granne ute och han tycker ju att Barsebäck kan stänga, det går att få energi från mig i stället. Han frågade "när kopplar du av?" Jag svarade "det har ju precis gjort..." Det är så skönt att få springa, ha egentid med bara mina tankar, få frisk luft, lyssna på bra musik och få röra på mig. Härligt!


I kväll hade jag tid på Väla för att göra vid naglarna och vi bestämde att hela familjen skulle köra dit. Max ville så gärna se hur det går till och han satt med som sällskap en stund, sen gick de en runda, köpte glass och var nöjda när mina naglar var klara.


Max fick prova hur det kändes när tjejen slipade naglarna, han fick klippt nagelbanden och målade naglar på en hand, hur nöjd som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar