torsdag 25 december 2014

Juldagskväll och jag tittar på alla bilderna jag tagit de senaste två dagarna. Tänk att man kan ha det så bra....

Visserligen inledde jag och Markus julen med att få magsjuka två dagar innan jul och det är ju inte mycket positivt med det (skulle var de kilona man tappar inför julmaten....*ironi*....) men vi hämtade oss ganska fort och sen det blev en lugn lilljulafton hemma med Bingolotto och mjukisbrallor.

I går var det äntligen julafton och dagen som grabbarna längtat så efter var äntligen här. De fick ett airhockeyspel tillsammans och det spelades hela förmiddagen.


Nicke fick värk i hela kroppen och kände sig inte alls bra, så tyvärr stannade han hemma i soffan när vi körde till pappa och Lena för att anlända lagom till Kalle Anka. Han klarade sig dock från magsjuka tack och lov.

Nästan hela gänget samlade! Vår konstapel fick jaga bovar efter rån så han kom lite senare till julfirandet.

Mina älskade ungar!

Det var en del paket......

Tomten hittade till Glimminge till barnens stora glädje.



Alla barnen, från yngsta till äldsta.

Max fick bla sitt efterlängtade kassaskåp.

Massor med god mat så klart.....


Jag fick stryk av Markus i biljard, inte helt oväntat då jag är katastrofalt dålig på det!

Max njöt av att ha tvn och spelen för sig själv en stund.



När vi kom hem blev det julklappsutdelning för mig och Nicke. Lite roligt var det när två av paketen vi lade fram var från samma butik - vars en klocka hade vi köpt! Jag blev riktigt glad för mina fina julklappar.

I dag tog vi en sovmorgon och en mysfrukost innan julklapparna skulle testas. Äntligen sken solen och vi bjöds på minusgrader så vi var inte sena att bege oss ut en stund. Finns det ingen snö kan man greja med frusen sand också....



I kväll har vi haft Nickes familj hos oss på middag, julklappsspel och massor med mys.





Två fina juldagar med alla de finaste vi har, vi är verkligen lyckligt lottade. Nu fortsätter vi vår julledighet några dagar till med mys, alldeles för mycket choklad, lite reashopping i morgon (Markus ska äntligen köpa sin dator) och en och annan film iförd mjukisbyxor i soffan. Precis som julen ska vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar