lördag 3 januari 2015

I dag körde vi till Malmö och Tekniska Museet. Vi hade planer på skridskor men Markus är så förkyld så en kall ishall kändes inte så lockande. Vi har aldrig tidigare varit där och vi blev positivt överraskade!

Det fanns mängder av prylar från hela 1900-talet.

 Det fanns båtavdelning...


...bil- och flygplansavdelning....




Lok, experiment, cyklar, hästvag...




Och en UBÅT!!


 Redan igår skrev Julia till mig att den nog inte var för mig, hon vet mycket väl hur mycket klaustrofobi jag har fått de senaste åren och det blir bara värre. Men jag gick in och höll mig först bara vid ingången.



Det var verkligen inte mycket plats på sina ställen och det var skrämmande att tänka på hur så många kunde bo och arbeta på denna en gång i tiden!

Jag pressade mig själv, andades och såg till att försöka gå igenom när det var helt tomt framför mig och det gick!! Var tvungen att be Max ta en bild som bevis så jag kunde skicka till Julia :-)

Lite snabbt tog jag mig förbi kök och...
... toalett!

Ett stort steg jag övervann där och vi hade verkligen en mysig och rolig förmiddag, jag kan absolut rekommendera det.

På vägen hem stannade vi för lunch och lite shopping och sen blev det 5 km jogging för mig när vi kom hem. Efter magsjukan och ryggskott så var det äntligen tummen upp!

I kväll blir det hemmamys och jag ska göra ett tappert försök att hålla mig vaken till Mats ska gå sin UFC match i Las Vegas i natt. Vi får väl ställa klockan och slumra på soffan fram till 1. Vi håller tummarna stenhårt, heja dig Mats, det här har du kämpat för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar