lördag 31 januari 2015

I går när jag hämtade Max fick jag se klassens blodådra och mängden blod som finns i kroppen. De lär sig nu om kroppen och deras lärare är finurliga och påhittiga för att locka inlärningen och Max berättar hemma varje dag om skelettet, blodplättar, blodkroppar och muskler!



Vi hade en lugn fredagkväll och åt pizza, pratade och tittade på tv i sällskap av Håkan. I dag när vi vaknade hade vi en oplanerad dag och vi bestämde oss för att åka skridskor. Vi packade kläder, hjälmar och fikakorg och begav oss till stan. Där fanns lite mer snö......(brukar finnas utanför ishallar....)....!

Jag och Nicke har inte åkt sen vi gick i skolan, Markus har bara åkt en gång och Max har aldrig stått på en is! Kan säga att jag mindes det som enklare än vad det var i dag, men efter ett tag blev det lite lättare. Markus åkte som om han inte gjort annat, den pågen har sällan svårt för nya sporter.


Max började med att stödja sig på koner....


.....medans storebror åkte runt för fullt.


I två timmar åkte Max nästan oavbrutet och kämpade på utan att ge upp!




Till sist kunde han släppa konerna och åkte helt själv. Många gånger landade han på isen men hela tiden med sitt tandlösa leende på läpparna!


Det var riktigt roliga 2 1/2 timme i hallen och vi pausade några gånger för att vila fötterna, dricka varm choklad och äta en ostmacka. Grabbarna blev helsålda på åkningen och har redan frågat många gånger om vi kan åka nästa helg igen!

På vägen hem stannade vi till hos den här sköna damen och lekte lite och tittade till henne eftersom Julia är i väg hela dagen.


När vi kom hem blev det en stund i soffan och Uno-spel med Max, sen tog jag 40 minuter powerwalk på löpbandet och Nicke sprang en runda. Vi testade pulled pork i pitabröd till kvällsmat och sen har det blivit film och spel, en skön familjelördag!

I morgon har Max simskola samtidigt som Markus har match, eftersom Nicke jobbar har jag fått låna in farmor som tar Max till simmet och jag kör med Markus. Behöver nog inte hänga in termobyxorna som jag hade i ishallen i dag, lär inte bli varmt att stå ute 1 1/2 timme i morgon förmiddag. Men jag är van att bylsa på mig och så ser jag ut som en Michelin-gubbe men jag fryser minsann inte :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar