lördag 23 maj 2015

Var denna veckan tog vägen har jag ingen aning om....? En bra koll är när man tittar på bilderna i mobilen, då ser man vad vi har hunnit med. Vi var och klippte oss i måndags och jag fick en härlig bild på mig och mina fina pågar!


Det har rullat på med jobb, skola, fotbollsträningar, Markus har varit på utflykt och orienterat, Nicke har sprungit långa rundor på kvällarna med sin lika inbitna löparkompis Daniel och vi börjar så smått förbereda lite inför resan.

Jag har piffat till vardagsrummet lite med nya gardiner och kuddfodral, inte så stora inköp men det behövdes lite nytt. Gardinerna är svarta med vita/grå magnolier på och intill har jag hängt en grå gardin.

De gamla beige kuddarna fick lite nytt liv!



Hela familjen Johansson är vakna tidigt på helgerna, innan 7 är hela huset vaket och här sovs inte bort onödig tid. Blev långfrukost i morse, lite städ och plock innan vi till lunchtid körde till Malin, Janne, Ellen och Albin. Nicke hade inte sett deras nya lägenhet och vi skulle även få möta Walter - familjens nytillskott!

Är det inte olagligt att vara så söt?!?



Vi fikade, pratade och mös med valpen. Tack för idag familjen Olsson!

När vi kom hem snörade jag på skorna och begav mig till skogen för veckans löpning.


Kan aldrig få nog av Råådalen.....

Rundan är 5 km och i dag sprang jag 4 av dessa, det längsta jag sprungit på 12 veckor. Det går ju inte så bra som jag önskar med löpningen och mitt bäcken och musklerna fortsätter att bråka. Visst har jag fått bort smärtan som inföll tidigare varje gång jag reste mig och jag har inte ständig värk i bäckenet, men det ligger där och maler lite, korsar jag benen eller sträcker på sidan gör det ont direkt.

Jag går hos sjukgymnasten nästan varje vecka och hon behandlar mina muskler och bäcken med massage, akupunktur och genom att trycka på triggerpunkter. Sista kotan och musklerna  är otroligt stela, samt musklerna som fäster i mitt bäcken. Det värsta är när hon trycker på muskelfästet i mitt bäcken, genom att trycka "via magen" då jag ligger på rygg. Aj. Dubbel aj. Men M är superskicklig och jag fortsätter med mitt träningspass hon har gett mig och detta ska stärka mina inre magmuskler som är förstörda och svaga. Jag hade ett rejält bakslag efter en löprunda för två veckor sedan, kunde knappt gå på två dagar men det berodde på att jag hade stått alldeles för många timmar dagen innan (Markus match och Nickes Springtime samma dag då jag stod och tittade) och då orkade inte alls mitt bäcken och min rygg med det. Men så illa var inte förra helgen eller i dag då jag sprungit, så nu tänker jag hålla mig till löpningen en gång i veckan än så länge.

I kväll har vi grillat och jag hade fin hjälp i köket!




Fantastiskt gott med säsongens första grillspett och sen tog vi en promenad genom byn i kvällssolen. Nu laddar vi för att hålla oss vakna och se om Måns kan ta hem klabbet i kväll. Är inte så intresserad av det och önskar att man kunde få se rösträkningen direkt, det är ju den som är spännande :-)

I morgon har Markus match och vi ska hämta grabbarnas startlappar till Kalvinknatet. Vi måste även börja plocka fram inför resan, det är bara fyra arbetsdagar nästa vecka sen drar vi till värmen. Känns heeeeeelt ok.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar