lördag 2 maj 2015

Jag blir nostalgisk varje år. Jag tänker tillbaka på hela vår resa - varje år. Visserligen tror jag att alla mammor tänker tillbaka varje år vid sitt barns födelsedag, på den dagen då man blev mamma och hur känslosamt och fantastiskt det var, men kanske någonstans att vi som har haft svårt att få barn tänker efter lite mer varje år?

Vi kämpade i två år för att försöka få vårt första barn och när utredningen visade att det i princip var omöjligt, laddade vi om började planera vår IVF. Men så en dag höll jag på att kräka upp lunchen på jobb och när jag hade cyklat mountainbike i skogen och kom hem på eftermiddagen höll jag på att kräkas igen. Tänk om? Jodå, visst visade testet positivt och inte nog med att jag var gravid, jag var i vecka 8 redan. En utlandsresa och intag av tabletter som skulle skjuta upp mensen hade orsakat att jag inte visste om det förrän lite senare än brukligt. Men vad gjorde det? Sen blev det en tuff graviditet men kräkningar dygnet runt i 26 veckor och tre omgångar inlagd på sjukhuset. Jag som bara ville vara så fint gravid med lite bula och vackert knäppt kofta runt magen. I stället låg jag blek och sjukskriven i veckor och dåligt samvete över att jag inte längre ville vara gravid, det var riktigt tufft och jag minns alla dessa veckor som var fyllda med ångest.

Men mot slutet blev det bättre och sen var det dags att åka in, valborgsmässoafton 2004. Men Markus tog god tid på sig och efter 24 timmars värkarbete blev det plötsligt akut snitt då hans hjärtljud började gå ner. Älskade Markus, så välkommen du var!






I går sjöng vi och gratulerade Markus på hans 11-års dag och han fick en kick, en resväska, en webkamera och pengar. Vi gick ut en runda och tog premiärturen på nya kicken!


Det var lite förberedelser inför kvällens kalas då vi firade både Markus och Nickes kommande 40-års dag. Max hjälpte till med räkröran som vi skulle ha som tilltugg när gästerna kom.


Lite bubbel hör ju till...



Vi bjöd på pizzabuffé, sallader, sås och vitlöksbröd och det var uppskattat!






Paketöppning...

....och i stället för tårta bjöd vi på kladdkakemuffins med grädde och silverkulor!



Vid 22.30 var huset tomt och Markus rundade av en fin dag med att läsa för Max innan han skulle sova.

I dag var vi på Media Markt när det öppnade klockan 10 och det fanns ju lite headset att välja på....


En glad och nöjd kille med nytt tangentbord och headset inhandlat!



Tack alla för fina presenter till Markus och Nicke, det var två nöjda och välfirade jubilarer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar