onsdag 17 juni 2015

Är det höst- eller sommarlov som grabbarna har? Hmmm, man kan undra med det här vädret. Det kan minsann vara 12 grader i november också....

Nåja, inte lönt att gnälla för det kan vi inte göra något åt. Markus och Max tycker det är härligt med sommarlov även om det är ytterligare några dagar på fritids för Max innan hans sju veckor långa, helt lediga lov börjar.

Denna veckan är grabbarna hemma själv på morgonen en stund, sen går Markus med Max till fritids. Markus har fått ett "sommarjobb" som innebär att hjälpa lillebror på morgonen, fixa frukost, se till att röja undan här hemma, starta diskmaskin, bädda, fixa lunch etc. För detta får han en liten peng i timmen och han klarar det med toppenbetyg!

I förrgår när jag hämtade Max höll han på att göra en "morotspinne" till trädgårdslandet.



Det blev en joggingtur med finaste sällskapet på cykel!



Det går sakta men säkert framåt med mitt höft/rygg/bäcken problem. Det är nu faktiskt ca fem månader sedan jag började hos sjukgymnasten M och vi ser hur det tar sig i rätt riktning. Dock har jag fortfarande min "ömhet" men den är inte alls lika stark som tidigare och inga smärtsamma hugg när jag reser på mig. Jag gör mina övningar, dels "pillerill" övningarna som är långsamma och långtråkiga med fokus på de djupa musklerna och för att få kontroll på mitt bäcken, samt det andra programmet som M satt ihop till mig som är ett mer styrketränings program så jag känner att jag får ta i mer på. Det tråkiga är dock att jag har tappat så mycket av min löpning, men vad kan jag förvänta mig med endast 3-4 km rundor max 2 ggr i veckan?

Sen har M sagt åt mig att använda mig regelbundet av djävulens påfund......
 

Annars då? Maken min sprang Malmömilen förra helgen i 27 graders värmen som var, vi grillade med härliga Daniel och Sara på lördagkvällen och i dag har vi varit på Byggmax och handlat hem materialet till kommande väggbygge i källaren. Tack snälla pappa för hjälpen med kunskap och släp - i ösregnet.

I morgon ska vi på grillkväll med Markus fotbollslag och jag tänkte hinna med en storhandling innan midsommarhelgen. Vi får väl se om vi dansar med stövlar och regnkläder eller inte på fredag? Oavsett så blir det en fin midsommarafton i trevlig sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar