fredag 5 juni 2015

I morse åt vi frukost i Turkiet och nu i kväll åt vi kvällsmat hemma i Gantofta. Det är märkligt hur fort man kan ta sig så långt och det är knappt huvudet har kommit lika långt som kroppen!

För en vecka sedan gick vi upp klockan 2 och lämnade Gantofta en halvtimme senare. Vi kom till Kastrup för incheckning och grabbarna var hur pigga och glada som helst.

Hela familjen redo för take off klockan 6!

Flygresan gick bra och vi kom till hotellet runt ett tiden. Vi var ju på Imperial för tre år sedan och det hade renoverats en del sen sist, rummet vi hade var riktigt fint.

Det var lite molnigt när vi kom men värmen var det inget fel på. Skönt att var framme och vi tog en lugn eftermiddag och åt gott.

Vädret har varit strålande fint och vi har solat och badat från tidig morgon till kväll varje dag. Våra barn är riktiga vattendjur så de har tillbringat dygnets mesta timmar i poolen.

Alla barnen - Markus, Victor, Max, Gabriel, Julia och Dante. Ett gott gäng som har haft roligt tillsammans hela veckan.

Vårt resesällskap - Tess, Björn, Ella och Marcus.

Hotellet ligger i utkanten av Bodrum och är väldigt fint och välskött. Det är all inclusive och det ingår verkligen allt obegränsat. Dricka, mat, snacks, glass och slush - ingen behöver gå hungrig!

Minibananer utanför restaurangen.

Max tog simningen till nya nivåer denna veckan.

Markus har förutom poolbadandet spelat mycket fotboll under veckan, klart han inte kan vara utan det en hel vecka...

Hotellet har en egen strand med brygga.

I tisdags åkte vi in till marknaden för shopping och det är ju en upplevelse i sig. Jösses med saker där finns....kläder, väskor, elektronik, skor, kryddor - you name it!

Efter några timmars shoppande och prutande så var vi varma och hungriga och det blev en lätt lunch utanför marknaden.

Bussresorna är ju en historia i sig! Man sitter trångt och tydligen kan dom ta på hur många som helst, bara alla sitter ner. Vid ett tillfälle stoppade polisen bussen vi åkte i och en turkisk tjej visste vad som gäller där och hon satte sig på en kant fortare än kvickt! Polisen kikade in - alla satt - vi fick köra vidare....

Så klart bad och cola satt fint efter en varm dag....

I onsdags kväll åkte vi in till stan för promenad i Bodrum och lite mer shopping. Där ligger en fin hamn och båtarna är riktigt vackra.

Underbara dagar...

Max följde med mig in på gymmet en stund en eftermiddag, det var skönt att komma in i lite sval luft och pausa från solen.

Jag har simmat lite om dagarna och besökte gymmet två tillfällen. Dock lyckades jag med konsten att klämma min hand i crosstrainern och den svullande upp rejält hur fort som helst. Fick gå till baren och hämta is och lägga på och fick ner svullnaden ganska fort. Mitt tips - försök inte lägga handduken du torkar svetten med, framför dig på kanten då du fortsätter trampa får då kommer handtagen tillbaka med full kraft....

Nicke har sprungit vid flera tillfällen och utsikten han fick på köpet uppe på berget var inte fy skam!

Kvällsmys!

I går fick Nicke en allergisk reaktion vilken resulterade i enorma mängder blåsor på kroppen, framför allt på halsen, armarna, magen och i knävecken. Vi gick till läkarmottagningen på hotellet och doktorn där ville genast ge honom en spruta, men detta tackade maken min vänligt men bestämt nej till. Jag fick ordna fram med våra försäkringspapper och så fick han tabletter och salva att smörja på. Nicke höll sig i skuggan i går (tack och lov att detta var sista dagen) och fick i alla fall bada i havet enligt läkaren, men inte i poolen pga bakterierisken som finns där. Det var inte som han hade bränt sig utan kroppen har reagerat på något vis och i morgon ska vi åka in på en akuttid så att en läkare får titta på honom.

I dag var det dags för hemfärd och även om vi med viss vemod lämnade vårt favorithotell så är det alltid skönt att komma hem också.

Som sagt, shopping i Turkiet ÄR roligt då priserna är prutbara i det oändliga....