lördag 14 november 2015

Veckan började lugnt hemma för Max som fick vara hemma med Nicke måndag och tisdag så penicillinet han verka och Max inte smittade mer. Det var en glad kille som kunde gå till skolan och träffa kompisarna igen i onsdags.

Markus har också tagit det lugnt, dock av annan anledning, han har en sträckning i låret och inte kunnat träna fotboll. I stället har det gjorts planer för rampen som han och morfar ska bygga tillsammans! Lycklig kille som längtar till den är klar...


I går körde jag och Nicke till Ullared för shopping. Vi försöker komma till Gekås en gång på hösten varje år.


Blev en del fynd - som alltid! Kläder, heminredning, stekjärn, gryta, ljus, nya snöglidare till pulkaåkning (kanske vi får en dag eller två med snö), fotoramar, matta, tavla, julklappar....






Max blev nog gladast för sin allra första onepiece.....


I dag kom Therese upp från Malmö och vi fortsatte mot Halmstad tillsammans, där vi mötte upp Nina som kört från Hestra. En riktig feelgood lördag med två av mina vänner som står mig väldigt nära. Vi strosade runt i affärerna och sen satte vi oss och lunchade. Många goa skratt och givande samtal i flera timmar, ni är underbara tjejer!


Nicke var hemma med grabbarna och dom hade varit nere i Råådalen på äventyr...



Vi körde in till stan och åt på O´learys i kväll (med min nyinköpta sjal ;-) för att äta vår försenade fars dag middag som inte blev av i söndags.






Nu blir det soffan och givetvis fotboll på tv när Sverige möter Danmark. En fin lördag med vänner och familj och jag är så tacksam för att vi får ha det så bra som vi har det. Många tankar till alla drabbade av det hemska som har hänt i Paris, det är svårt att förstå hur ond världen är. Jag kramar mina älskade ännu mer här hemma i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar