söndag 8 november 2015

Veckan har bjudit på rejäl träningsvärk måndag och tisdag, Kullamannen satt kvar i benen några dagar som minne. I onsdags var jag ute och sprang en liten runda men tyvärr gjorde det ont på insidan av smalbenen igen, lite tråkigt att det inte ger sig. Nåja, vila några dagar och sen på det igen.

Nicke hämtade våra ringar som vi lämnat in. Nicke har alltid haft två men gjorde om dessa till en i stället och utan att jag visste det hade han lagt till "mitt livs kärlek" i sin gravyr.


Det har rullat på med jobb och veckan gick väldigt fort...


I fredags ringde dom från fritids och sa att Max inte var bra. Jag körde hem och han hade då 38.6 i temp och väldigt  ont i halsen. Det kan gå så fort när barnen blir sjuka, från ingen antydan till däckad i soffan.  Vi ställde in kvällens dejt med Camilla och Peter och tog det lugnt hemma.

I går var Max endast pigg när Ipren hade sin verkan och då passade vi på att spela lite och få tiden att bli dräglig inomhus hela dagen.

Jag körde på kalas i går kväll och gratulerade Milton och Melvin så stannade resten av familjen hemma. I dag ringde jag VC på sjukhuset och fick en tid 11.30 till Max. 11.49 var vi i bilen igen och ännu en gång kan vi konstatera hur bra svensk sjukvård är allt som oftast. Det var halsfluss och nu har han fått penicillin. Sliten kille...
 Lite glass ska ju en öm hals ha, dock vill han knappt ha det. Hoppas penicillinet verkar fort, det brukar det göra.


Det är ju fars dag i dag och grabbarna och jag hade planerat att äta på O'learys i dag med Nicke. Detta får vi skjuta upp till nästa helg och hoppas att alla är friska då. Tack Nicke för att du blev världens finaste pappa till Markus och Max. Vi älskar dig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar