söndag 29 november 2015

Advent har varit veckans tema tydligen om jag tittar på bilderna i min telefon. Vi bakade årets första lussekatter och det har kommit fram stjärnor och stakar i fönsterna. Jag sätter bara julgardiner i köksfönstret, det räcker mer än väl :)





I torsdags hade Markus tid hos tandläkaren och jag fick även ta med mig Max dit. Lite lång väntan innan vi kom in....



En glad Markus som inte hade några hål, dock fick vi veta att han fattas en permanent tand under en av mjölktänderna. Kanske han kan ha sin mjölktand hela livet, kanske inte. Det får tiden utvisa.

I fredags var jag ute hela förmiddagen och åkte truck, kikade när dom besiktigade och försökte få lite mer koll på hur allt fungerar där ute. När man sitter på kontoret hela dagarna så ser man saker på ett vis och när man är ute får man en annan bild.


Det ÄR högt när man ställer fyra stycken på varandra (den nedersta syns inte på bilden).


På kvällen kom Ida och Jonas till oss på lite lugnt fredagsmys. Vi fick se Idas fina mage och vi längtar tills deras lilla bebis kommer i januari!


I veckan var vi på bokbussen och Max ÄLSKAR "Lasse Majas detektivbyrå" böckerna så givetvis kom vi hem med en ny. I lördags morse kröp han ner till mig när han hade vaknat och medan Nicke var hurtig och var ute och sprang, stannade vi kvar i sängen och läste klart boken. Vi kikade på deras hemsida för att se hur många vi har läst nu och gissa om både jag och Max blev förvånade när vi kunde konstatera att vi läst 22 stycken!! Nu har vi bara två kvar sen får vi helt enkelt vänta på att författaren hinner skriva en ny...


Lite lördagsmys hann vi också med tillsammans med Zack, han börjar bli riktigt tam nu!


Något annat som är lika säkert som att advent kommer varje år - så kommer även astman. Nu får vi börja inhalera igen då Max hostar, men det är väldigt effektivt och han slutar nästan hosta helt när han får sin medicin.

I går körde vi ut till pappa och Lena för att hämta hem rampen som Markus byggt med morfar. Det blev ett stopp på vägen hem, Max ville inom Toys R us. Nu står det ytterligare en sak på önskelistan....


Avlastning....



Vädret var inte så inbjudande så vi höll oss inne och gjorde pepparkakshus.


Vi hade en mysig kväll hos Daniel, Sara och barnen och bjöds på massa gott. Lika mysig kväll som alltid med våra fina vänner.

I dag har Nicke jobbat så det blev jag och grabbarna som körde till Asmundtorp där Markus skulle spela match. När vi hade lämnat av Markus körde jag och Max till kyrkogården i Billeberga och la ett hjärta hos Tristan.


När matchen började så slutade det ösregna och solen tittade faktiskt fram. Det var en rolig match att se och Fortuna vann med 12 - 4. Många mål av detta härliga gänget!


Grabbarna ville så gärna klä sin gran som dom har i tvrummet i källaren så nu är det julstämning en trappa ner!

Helgen rundar vi av med snart hemkommande make som har pizzorna med sig - trevlig advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar