söndag 14 april 2013

I går bakade jag ett lass pizzabullar på förmiddagen, som vi skulle ha till kalaset på Jutan. Perfekt att kunna göra dessa hemma och ta med, där finns inga möjligheter att kunna laga eller värma mat.


Lördag innebär bla fotbollsträning och vi gick dit hela familjen nu när utomhusträningen har börjat!

Jag och Max lekte vid lekplatsen på  skolan....
 
 ....medans laget tränade på skolans grusplan!




 Klockan 17 var det äntligen dags för 18 glada barn att åka på Jutan!
 Kanske bäst att sätta sig så man får en plats?


Lite "snacks- och drickabord" var populärt!

  Coola killar och tjejer!

 Man blir riktig svettig av att åka i två timmar......

Trots att det är två veckor till Markus fyller år så fick han i går många fina presenter och han var så nöjd med sitt kalas!
 I dag har Nicke jobbat och jag har varit hemma med grabbarna. Passade på att baka lite bullar och dessa är mina nya favoriter. Enkla bullar på fullkornsmjöl med lite havregryn på!
 Jag tog med mig Max i vagnen och tog en powerwalk. Fast att solen sken så var vindarna iskalla så Max fick gosa till det med en filt om sig. Blir riktigt tungt att putta vagnen nu med stor kille och hela rundan hade nylagd grus så det var som att köra i sand!
 Markus har lekt med Emma nästan hela dagen (sen kom ytterligare två tjejer - han är poppis bland flickorna ;-) och vi åt årets första utelunch!

 Vi har varit ute i två omgångar i dag, lite synd att det inte blev så varmt trots solen, men nu ÄR det ju vår och vi kan inte klaga. Mamma och Julia kom och vi grillade här och åt tillsammans i kväll.
Lite senare dök Ella, Marcus, Victor och Gabbi upp för att lämna tillbaka bilen som de har lånat och det blev prat för oss och lek för barnen, innan de tog tåget hem strax efter kl 20.

Nu avslutar vi en fin helg med "Mästarnas mästare" och ett glas kall cola - ha en fin kväll!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar