lördag 27 april 2013

I går hade vi fredagsmys med familjen Jensen. Tobbe och Nicke är ju tränare för fotbollslaget och jag och Petra är lagmammor, så nu tyckte vi det var dags att vi träffades mer än när det hämtas och lämnas när Markus och Sebastian leker eller vid fotbollsträningarna. Max och deras Jonatan är lika gamla så de har jätteroligt också tillsammans. Vi hade en mysig kväll, åt tacos, pratade, ungarna lekte och vi fick gått igenom lite planering inför träningar, matcher och fikaförsäljning. Nästa fredag ska jag och Petra hålla i träningen eftersom ingen av de tre tränarna kan ta det, så det kan ju bli intressant och se hur det ska gå!

I dag har vi haft mycket sport på schemat och vi började med premiär match i fotbollen.


Markus stod i mål!

 Pepptalk!
Heeeeeeja Gantofta!

 Lite eftersnack och peppning, trots förlust så ÄR det ju roligt att spela!

Vi fick skynda från den matchen för att hinna hem till Gantofta för innebandy avslutningen.
Markus kom hem jätte glad för han fick två priser, ett glaspris som alla i laget fick och sen fick han träningspriset för att ha deltagit på flest träningar under säsongen.
 
 Max har lekt med Noah i eftermiddag och de var ute tillsammans i flera timmar. Fina kompisar!
 Jag gav mig ut på en powerwalk med lite kortare jogginginslag och sen gjorde jag veckans tredje magpass. Nicke stack sen ut och sprang sin runda och efter maten begav vi oss till Norrehedshallen där Gantofta IBK var värd för en träningsmatch mellan Belgiens och Danmarks landslag i innebandy. Markus var bollkalle och satt nere i hörnet, fick hämta bollar och rätta till sargen.
 Jag och Max stod i kiosken en stund och han tycker det är så roligt att sälja!
Efter en aktiv dag är det nu ryggläge i soffan och klockan lär inte bli så mycket innan jag sluter ögonen. I morgon ska Nicke jobba och jag och grabbarna ska vara med och städa Gantofta. Kommunen bidrar med pengar till klubben för varje person som hjälper till att plocka skräp och när det är gjort ska alla bjudas på korv och där ska jag hjälpa till. Hoppas på lika fint väder i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar