torsdag 28 november 2013


I tisdags fick vi besök av ytterligare lite baciller i huset. Max var hos Noah och lekte på eftermiddagen och då ringde Filippa och berättade att han hade ont i örat. När Nicke kom hem från jobbet var han frusen och hade värk i kroppen, så jag tog innebandyträningen med Markus lag så kunde Nicke stanna hemma med Max. Det var roligt att träna grabbarna och det gick bra, jag fick godkänt!

När vi kom hem var Markus frusen och hade lite feber, Max sov redan och hade också feber. Natten till onsdag kräktes Max och vi trodde att värsta kräksjukan skulle komma till huset. Men tack och lov har det inte blivit mer och Max har varit pigg, men fått stanna hemma med Nicke. I dag fick jag ett besök på jobb av min lilla goding!


I veckan har vi börjat adventsfixa lite och i dag fick jag årets julkrans av Lena!
Lite adventsljusstakar har kommit fram, har tagit ett fönster i taget här på kvällarna med fönsterputsning och städ, det blir så mysigt när de är framme!
 I dag kom Markus hem med sin fågelholk som han har gjort på slöjden. Jag är riktigt imponerad över arbetet han har lagt ner, spana in takpannorna!


Dagens träning blev bänkpress och crosstrainer. Det ser verkligen inte så mycket ut på den där stången, men det blev 10x14 kg, 20x16 kg, 10x18 kg och 20x20 kg. Sen är armarna som gelé...
(Blev gott om plats i gamla pannrummet när tanken åkte ut, nu återstår målning och klinkerläggning.)


Avslutar med en solskenshistoria som mamma har fått vara med om i dagarna. Efter släktforsknings resultat och med ett stort mod skickade mamma ett brev till sin syster som hon aldrig har träffat tidigare. Denna syster blev lika lycklig hon, då hennes efterforskningar aldrig har gett några svar, men nu kunde hon ringa ett nummer där hennes storasyster svarade, min mamma. Fantastiskt att dessa två har hittat varandra och det går ju inte att ta miste på att de är syskon!
 
(Min fina mamma till höger, för er som kanske inte sett eller träffat henne=)

1 kommentar:

  1. Jättefin fågelholk! Syns att han har lagt ner mycket tid på alla detaljer!

    Wow, vilken häftig historia med din mamma och hennes syster! Sånt värmer i hjärtat att läsa/höra om. Är verkligen glad för Pias skull. :-)

    Krya på er nu så att ni får en pigg och frisk första advent-helg! KRAM

    SvaraRadera