tisdag 3 december 2013

 Så åkte även jag dit. Dessa förbaskade baciller som har härjat runt hos oss i många veckor nu, de verkar trivas, för de lämnar banne mig inte huset. Max kräktes i tisdags och var hemma i tre dagar, sen dröjde det till lördag kväll så åkte jag på det. Klockan 3 på natten drog det i gång och sen blev det inte mer sömn alls.

I söndags låg jag pall hela dagen, kunde inte komma från soffan alls. Magsmärtorna var otroliga, ibland undrar jag om det kan bero på att jag inte har gallblåsa? Nåja, man överlever även om det inte känns så de 12 timmarna magen gör så ont....

I går hade jag lite magont till och från, men det var ju stor skillnad från söndagen. Det gäller ju att hålla sig hemma 48 timmar efter kräkning så att man inte sprider runt det, så det blev till att hålla sig hemma även i dag. Det blev aningens klurigt att inte klättra på väggarna så jag målade hela pannrummet.....Inte min melodi att ligga stilla och titta på såpoperor! Nu är det äntligen jobb i morgon igen och det kan aldrig sägas för många gånger - en fungerande vardag är guld värd.

Jag hämtade Max på Blå huset tidigare i dag eftersom jag ändå var hemma och han visade stolt upp granen som de hade gjort. Alla har fått sina händer avritade och sen fick de klippa ut dem, för att sätta upp dem som en gran/adventskalender!


 Alla barn finns på bild på en vägg, nu även Max!


När vi kom hem bakade vi årets första lussekatter. Max gjorde lite egna varianter, med stor omsorg...


 .....ska vara många russin!


Något som vi också gör dygnet runt (känns det som!) är att spela spel. Max älskar det och vill gärna hinna med så många som möjligt varje dag. Det är roligt att han klarar av så många olika varianter av spel nu, favoriten är "Vem där?" och det gäller att kunna ställa rätt frågor och få fram vem man har på sin bild. Vi spelade även några rundor "Tjuv och polis" i dag.


I morgon är det jobb igen, på torsdag blir det julbord med jobb på Olympia bowling och sen är det ju fredag igen. Blir en kort vecka när man startar den med två hemmadagar. Nu får jag hoppas att vi håller oss friska!

2 kommentarer:

  1. Hej hoppas ni har kryat på er, trodde vi var ensam om alla baciller. Men skönt att dela med sig lite. ;-)

    SvaraRadera
  2. Uh så trist med magsjuka :-( Hoppas du är helt fit for fight nu igen och att resten av familjen klarade sig undan.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera