måndag 20 januari 2014

 I lördags var det dags för Markus att spela innebandy och givetvis var vi där och hejade!


Gantofta spelade två matcher och det blev vinst i första och förlust i andra. Det blev lite för kort paus på endast 10 minuter mellan matcherna så de var ganska trötta efter första matchen, men de kämpade på superfint!





När vi kom hem begav vi oss till pulkabacken en stund, i Skåne är vi glada för den lilla snö vi får. Det blåste galet mycket men grabbarna åkte för fullt ändå, trots att det nästan var barmark på toppen.




Vem har störst snöboll pappa?!


Kvällen tillbringade vi i Lerberget på kalas där vi firade både Malin och Albin, en 43-åring och en 16-åring. Vägen dit och hem var inte lättkörd, blåsten orsakade otroliga snödrivor på vägarna men grabbarna tyckte det "berg- och dalbana" och var mer förtjusta än oss vuxna...

I går jobbade Nicke och jag och grabbarna var i simhallen för Max simskola och då passade jag på att simma under tiden och Markus badade också en stund. När vi var klara där fick vi sätta fart för att hinna i tid till samlingen vid affären där Markus skulle åka hyrd buss med innebandyklubben till Helsingborgs arena och se FCH spela. Behöver jag nämna att Markus tyckte det var riktigt roligt att få åka i väg utan oss och umgås med sina kompisar och titta på innebandy?

Denna veckan är annorlunda från andra jobbveckor då vi står inför flytten av vårt kontor. Vi har väntat på lokalerna ett tag nu och i dag var de våra och jag och pappa satte igång med målningen. Det ska bli otroligt kul att byta kontor, jag har suttit på samma ställe i 13 år och förändringar är kul!


De kommande dagarna ska det målas mer, städas, få rätt på internet och telefoner och på onsdag kväll ska jag sitta med datakillen och få igång allt i det nya kontoret. Kan ta sina timmar och vi kan inte börja förrän kl 16 då vi stänger, så jag räknar med en sen kväll. Om allt fungerar som det ska kan vi börja jobba där på torsdag!

I kväll började jag träna efter ett nytt schema i Olgas träningsbok, lite mer styrka nu och jösses så mycket man kan göra utan att behöva gå på gymmet. Får se om mina armar orkar måla i morgon =)

1 kommentar:

  1. Vi har inte mycket mer snö här än vad ni har. Det var synd att det inte hann komma mer innan kylan kom men man får som sagt var vara glad för det lilla. :-)

    Kul med förändringar på jobbet! ... Och ännu roligare (U know me...) med mer styrketräning! Heja dig! :-)

    Ha en fin helg sötaste Skaunetösen min ♥
    KRAM

    SvaraRadera