söndag 26 oktober 2014

Halloween och löpning, så sammanfattas nog helgen bäst! I fredags var det disco på skolan och grabbarna gjorde sig redo!



Jag och Filippa gick dit med Max och Noah, vi skulle gått hem under tiden men det var ganska läskigt så Max ville att jag skulle stanna. Vi var där mellan 17-19 sen blev det pizza och mys med familjen Lövgren hos oss.

I går körde jag till Halmstad och mötte Nina där. Halmstad är nästan på mitten mellan Helsingborg och Hestra och vi försöker få till ett par dejter där om året. Vi strosade lite i affärer och sen fikade och pratade massor. Finaste fru Småland som har en mycket speciell plats i mitt hjärta.


När jag kom hem körde vi grabbarna till familjen Olsson för övernattning och jag och Nicke körde till stan och åt på Pitchers. En mysig kväll som fick ett annorlunda slut då Nicke prickade in 7 rätt på hästarna och för att få ro i kroppen fick vi köra till Ica Maxi Råå för att få det bekräftat!

I dag körde vi till Torup för att springa Yddingeloppet tillsammans. Båda skulle springa 6 km och det var första gången vi startade samtidigt, riktigt roligt! Det var otroligt fina omgivningar och väldigt välordnat lopp.






Loppet var väldigt skiftande i terrängen, många backar upp och ner och lite asfalt men mest skog. Nicke blev femma på tiden 22,51 och han stod och hejade mig i mål när jag kom på tiden 42,21.


En härlig dag tillsammans och det är så roligt att vi kan göra detta gemensamt. Nästa lördag ska vi springa Skanneloppet och då ska även Markus springa, han fick mersmak efter sitt lopp i Åsljunga.

Nu väntar höstlov för grabbarna och jag har semester i morgon, sen är Nicke ledig på fredag. Max ska vara lite på fritids i veckan men Markus är hemma och sköter sig själv dom dagarna vi jobbar.

Ha en skön söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar