onsdag 4 mars 2015

I dag har jag varit på mitt andra besök hos Malin, sjukgymnasten, på Arena Fysio. Jag är otroligt tacksam för att Malin har tagit in mig i sitt tighta schema och att jag nu får så bra hjälp med min höft. Nu har jag haft ont i den riktigt länge (minns inte ens när det började?) och det är dags att det blir en förändring. Malin är en vän sen många år tillbaka och jag fick även fin hjälp då jag väntade Markus och hade väldigt svåra smärtor i benet under tiden jag var gravid.


Jag har fått reda på att kota L5 sitter fast. Vi snackar fast. Den sitter där den sitter! Galet stelt och den "hänger inte med" och böjer sig som den ska och sen har vi problem nr 2 som är krampande och svaga muskler från bäckenfästet och neråt.


Det är lite som "hönan eller ägget", vi vet inte vilket som har kommit först, kan kvitta också, men de här två problemen gör att jag har ständig värk i höften och varje  gång jag reser mig upp från sittande till stående hugger det till i höften.

I dag fick jag behandling och ytterligare övningar jag ska träna på. Det är märkligt att så enkla övningar, som absolut inte ens får en att svettas, kan göra så stor skillnad. I dag blev jag även tejpad och detta ska sitta några dagar nu.


Jag har promenerat på morgnarna när jag har lämnat Max på skolan men någon löpning får jag inte alls syssla med nu, absolut förbjudet.


Jag tror att detta kommer ge bra resultat, med Malins kompetens och min vilja (samt att Nicke får gömma mina löparskor) så ska det nog bli bra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar