fredag 17 april 2015

Alltså dessa två godingar...mina älskade pågar är så otroligt glada för varandra just nu (alla som har barn eller själva har syskon vet att det varar ju inte för evigt) och de är tillsammans stora delar av dagarna. De har svårt att låta bli varandra rent fysiskt också, man måste peta på varandra, brottas, kramas och väldigt ofta sitter dom intill varandra och tittar på något i tex surfplattan. Markus är duktig och hämtar gärna Max på fritids när det är dags att gå hem och Max ser upp till sin storebror.

Syskonkärlek när den är som finast!


Max fick en stor påse med kläder i veckan, tack snälla Anette! Han har älskat dessa plagg och det ska gärna provas två varje dag. Vissa favoriter tror jag blir svåra att bara få i tvättkorgen....


Artig som han är tackade han Anette på sitt lilla vis :-)


Mindre roligt har Nickes vecka varit då han mest legat och kämpat på med en grym förkylning och bihålsinflammation. Tror nog aldrig jag har sett honom så slagen under så många dagar? Önskar dock att jag satsat aktier i den här produkten....


Det går väl på rätt håll men det är ett segt skit som bosatt sig i vårt hus. Grabbarna går ju i skolan men även dom använder flitigt ovan nämnad produkt. Nu hoppas vi verkligen att det inte blir mer på Fältgatan innan nästa vintersäsong. En liiiiiten fördel har det dock för med sig, Nicke har haft middagen klar när jag har kommit hem från jobb de två senaste dagarna och nu vet jag minsann att han kan....


.....nu kan han inte komma undan i fortsättningen......

I går kväll begav jag och Max oss ut på en liten runda, han på kicken och jag promenerade. Vi småpratade, skrattade och hade en härlig timme ute bara han och jag. En guldstund!



Om jag tycker det har varit svårt att inte få springa på väldigt länge nu så kan ni nog bara ana hur Nickes abstines är nu efter nästan två veckor utan löpningen. Själv sysselsätter jag mig med långa promenader, crosstrainern och sjukgymnastens galet bra sammansatta träningsprogram där jag får jobba hårt och svettas, då känns det som träning i alla fall.

Nu ser vi fram emot en helg med fint väder och mycket familjetid, precis som det ska vara. Ser ju ut att bli fint väder och vi kommer vara ute mycket. Vi inleder med fredagsmys - pulled pork i pitabröd och en bra film i soffan. Ha en fin helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar