söndag 26 april 2015

I går körde jag till Väla för att fixa naglarna klockan 10. Jag provade på lite större glitter i blått denna gången. När jag var klar vid 11 tiden kom Nicke och grabbarna och mötte upp mig för lite shopping.
 

Jag hittade två nya bikin på Stadium och även Markus fick köpt nya badshorts och flipflops. Där var 25% rabatt på allt i butiken så vi passade på att fixa det som behövdes inför resan.



På Skopunkten blev det två par sommarskor till mig och Max fick nya gympaskor. Känns riktigt skönt att slänga bort alla smutsiga och slitna vinterskor nu.


Markus hittade byxor och tröja på HM och där hade vi en bonuscheck så det var seriös shopping med rabatter och rea, den absolut bästa shoppingen :-)

När vi kom hem sprang jag fem varv runt fotbollsplanen och än så länge håller sig höften/bäckenet sig som det ska, inte bättre en innan jag började smyga igång med joggingen, men inte sämre i heller. Jag skyndar långsamt och håller tummarna för att det ska funka att komma tillbaka till jogging några gånger i veckan.

Klockan 17 var det dags för Markus att ha sitt kalas tillsammans med klasskompisen Neo. Grabbarna bjöd in några kompisar för spel och lek på Laserdome!


Mekanisk tjur var INTE lätt att hålla sig kvar på!


Nicke blev också utmanad att testa.....

Information om hur sumobrottningen skulle gå till....


.....sen på med dräkterna och fighten kunde börja!



När tjur och brottning var avklarat var det dags för två spel laserdome i källaren och vi som var där uppe kunde följa spelet på några skärmar.


Kalaset avslutas med pizza på en närliggande pizzeria...


....och paketöppning! Det var två nöjda killar som firat med sina kompisar, Neo har fyllt 11 lite tidigare och Markus fyller nästa vecka.


I dag var det simskola för Max och fotbollsmatch för Markus. Jag följde med till simhallen och i dag kunde Max köpa märket "Guldpingvinen" och ännu en termin är avklarad. Till hösten blir han en "Guldfisk" och han var så glad att han klarat ännu ett märke att sätta på sin sköld här hemma.


När vi var klara körde vi bort till matchen och kunde se andra halvlek där Fortuna mötte HIF.
Det är tufft att möta HIF och det blev en förlust, men väl kämpat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar