onsdag 22 april 2015

En helg och en halv vecka har passerat och jösses vilket väder vi bjuds på! Är det något vi är bra på så är det banne mig att nyttja fint väder och se till att vara ute så mycket som möjligt, tvätt och dammråttor får vänta då jag med all säkerhet vet att det inte kommer någon annan och tar det åt oss.

Vi njöt av solen hela helgen och detta är ju mycket tack vare vår framsida, där är det lä och solen står på från morgon till sen eftermiddag. Det har ritats och gjorts läxor ute....


.....grillats och avnjutits god mat....


....verandan har skurats...(hur kul som helst att få spruta vatten!).....


....och ja, det har "tvättats fönster"....(allt slabb med vatten är kul)......


Och syskonkärleken är fortfarande på topp, dessa två alltså....



I söndags var det simskola för Max på förmiddagen och han fick till stora lycka veta att han nu har klarat av Guldpingvinen och hoppar upp till Guldfisken nästa termin. Nu är det två gånger kvar av terminen och sen håller vi en (ganska skön) paus från simhallen. Känns skönt att han simmar så pass bra nu när vi ska på semster och det blir mycket tid vid poolen.

I går var jag ute i kvällssolen och promenerade en runda, sen blev det jogging upp och ner i backen (gräs och mjukt) och jogging hem de få metrarna mellan backen och hem. Får smyga i gång lite med joggingen men om det gör minsta ont får jag ta ett steg tillbaka igen. Lyssna på den här kroppen och se vad den meddelar mig. Var hos sjukgymnasten i måndags och duktiga M hittade nya sätt att trycka på, visst ni att man kan trycka på magen och hitta musklerna längst bak vid ryggen (förlåt alla utbildade för mina kanske felaktiga beskrivningar)? Jo då det kan man, men jag kan intyga att det gjorde riktigt djävulskt ont. Lite nålar och tryck så var jag som "ny" när jag gick därifrån. Eller nåt.... ;-)

I dag blev det lunch ute och även om utsikten inte är så fantastisk så fick vi njuta av solen i 30 minuter i alla fall.

I eftermiddags var det dags för utvecklingssamtal med Max och jag fick höra att min goa påg är snäll, alltid glad, omtyckt av kompisarna, ligger långt fram med sin läsning och att han trivs och tycker om skolan. Alltid lika skönt att höra att det går bra för grabbarna, men framför allt att de trivs i skolan och har det bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar