lördag 1 augusti 2015

Då var det dags för semester i två veckor! Har jobbat tre veckor sen vi hade dom första två veckorna så det ska bli skönt att vara hemma med grabbarna nu till skolan börjar. Nicke har haft semester denna veckan men jobbar mån-tors sen håller han också semester med oss.

Dags att checka ut...


Det är ju massor med fotboll som gäller denna helgen i och med Eskilscupen och vi startade med invigningen i torsdags med parad och sen samling för alla lagen i parken vid Kärnan.


Min älskade Markus, som du brinner för din fotboll!





Det var två matcher i går och två i dag på Harlyckan och i morgon fortsätter slutspelet på Västergård. Alla idrottsplatser i stan används för att dom ca 650 lagen ska kunna spela. Bara i Markus grupp med 04or är där 76 lag.....

Solen och värmen kom med besked och det blev sol och bad i trädgården en stund när vi kom hem.


Jag och Max läste lite i hans favoritserie av böcker just nu - LasseMajas detektivbyrå! Lite själv...


....och mamma resten. Mysigt!


Nicke sprang TVÅ mil i dag men jag nöjde mig med 5 km i skogen och kunde konstatera att nya skorna är både sköna, bra för höften/bäckenet OCH matchar min Hortensiabuske!


Ganska sliten när jag kom hem, men nöjd och glad då det gick att springa hela tiden och backarna kändes lite lättare än på länge. Bara att kämpa vidare!

I kväll blev det en liten kvällsrunda till Sofierokiosken och glassinköp, jösses vad mycket där var att välja på....







Blev ett stopp vid Strandpromenaden nere vid havet.





I morgon befinner vi oss på plats för mer fotboll 9.40 - Heja Fortunas duktiga killar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar