onsdag 5 augusti 2015

Semestern ger verkligen inget att klaga på, eller jo....det skulle ju vara att Nicke inte är ledig. Men han jobbar sista dagen i morgon sen har vi semester tillsammans fram till skolan börjar för grabbarna.

I måndags kväll körde vi till Väla och jag fick gjort vid mina naglar och grabbarna strosade runt lite med Nicke. Det blev glitter även denna gången och jag tycker det är så smidigt att slippa måla naglarna för jämnan, nu ser dom alltid fina ut!


Kusinerna ville givetvis ha en spin!


Max köpte sig en rolig sak!


Liten kvällsrunda med Max under tiden som Nicke och Markus var på fotbollsträningen i går. Vilka kvällar vi blir bortskämda med, dom har inte varit många i sommar.


I måndags och i dag blev det joggingtur strax efter frukost och trots ganska tidig förmiddag har det varit väldigt varmt att springa.


Det var himmelskt skönt att hoppa i poolen efter rundan i morse!


Strax innan lunch körde vi in till Gröningen, jag promenerade och grabbarna åkte kick.


Vi hade köpt med oss smörgåsar som vi åt på bryggan.


Vi fortsatte ut på Strandvägen....


....och "hängde" en stund på kuddarna där.




Jag frågade grabbarna om dom visste vad regnbågsfärgerna stod för och Markus hade ju full koll men Max undrade lite. Jag förklarade lite om att det handlar om att man får tycka om vem man vill, oavsett om det är pojkar eller flickor. Max lyssnade och sen sa han "mamma, jag får väl tycka om dig?" Ja, en himla tur att vi får tycka om och älska precis vem vi vill i det här landet!

Sen blev det badstopp på tillbaka vägen, härligt!



Det blev några timmar i trädgården när vi kom hem och sen körde vi ner till Råå för kvällsdopp och mat i sällskap av Daniel, Sara och barnen. Man kan leka i vattnet hur gammal man än är, eller hur?




Otroligt mysig avslutning på denna dagen men fina vänner, strålande sol, galet dyr räksallad, glass och lek på lekplatsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar