söndag 28 februari 2016

Sportlovet är till ända och grabbarna har haft det lugnt och skönt, dock skulle nog båda gärna vara hemma några dagar till om dom fick. Markus har varit med kompisar några dagar, suttit vid sin dator, tränat fotboll och Max var på fritids mån-ons.

I torsdags var Max med mig på jobbet och han pysslade med lite av varje.


I fredags var jag ledig och då åkte jag med Markus, Max och Gabriel till Karlslundsbadet för några timmars bad och lek där, sen blev det McDonalds på vägen hem.






När vi kom hem var vi ute flera timmar och njöt av det fina vädret. Det är helt underbart att sitta och känna solen i ansiktet!


Jag satte upp studsmattan till grabbarna och dom hoppade riktigt länge, fick vårkänslor alla tre!




Höst och vinter göre sig icke mer besvär...


Det blev fredagsmys med den sjätte Harry Potter filmen och jag måste erkänna att jag är glad jag ser dessa underbara filmer.  Jag uppskattar dom lika mycket som grabbarna.

I går morse körde Nicke och Daniel till Kullaberg för löpning där och jag stannade hemma och fick fixat med plock och fix. Fick några härliga bilder!




Tycker det är så skönt att vi kan uppskatta olika på helgen jag och Nicke, men båda får ut det vi behöver och känner för. Jag har full rulle i veckorna och tycker det är skönt att vara hemma mycket på helgen, men min något rastlösa man behöver ut och fara lite. Sen är det mysigt att umgås, äta gott och ha det bra tillsammans.

Jag gick en 6 km powerwalk på eftemiddagen och sen kom Julia ut till oss och vi åt den goda kycklingen med pinjenötter och ost.


Det blev den sjunde filmen innan Melodifestivalen (Julia är ju lika Potter-tokig som Max så hon var lika glad hon över att få se filmen).


I dag körde vi till Ikea och köpte en ny tvbänk och vår vision om en ny möbel i månaden fortsätter. Max var med och skruvade lite.


Tvbänken i ek åkte ut....
 ...och det blev en vit!


Jag fick sen en upplärning av Max i hur man spelar Harry Potter på xbox....


.....bara att konstatera att min son är betydligt bättre än sin mamma......


Hmmm....det blev ju svårt att vänta på ett nytt soffbord så jag gav mig på att måla det vi har. Det får sig en andra strykning i morgon så får vi se hur resultatet bli.


Nu ska vi försöka få grabbarna i säng, kan bli lite klurigt om jag känner dom rätt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar