torsdag 10 maj 2012

Datorkrasch!

Jahapp, då var vi datorlösa på oviss tid! I söndags så kraschade vår dator, för tredje eller fjärde gången. och nu gav jag upp helt enkelt och lämnade in f*nskapet på Elgiganten. Datorn är precis ett år gammal och då ska man inte ha hårddiskkrasch så många ggr. Så det lär inte bli uppdaterat på bloggen så ofta nu av förklarliga skäl.



Tack och lov för att man har mobiltelefoner med internet och sen sitter jag vid dator på jobb och kan kolla vår mejl där. Men det är bara att konstatera att  man MÅSTE ha dator i dag, för all info om tex skola, fotbollsträningar etc kommer på mejl.

Vad har hänt annars sen i lördags och Springtime-uppdateringen? Jo, i söndags stod vi på Bakluckeloppis i stan! Markus hade verkligen längtat efter detta och nu var det äntligen dags. Nicke körde dit vid 8.30 för att köa och komma in, sen kom jag och Markus dit vid 10 tiden. Max fick vara hos farmor och farfar större delen av dagen och sen komma när det närmade sig slutet.

Vi hade samlat ihop allt från krukor, vaser, kläder, spel och leksaker till dvd filmer och barngunga. Detta var sådant som vi inte använde och 90% var redo för tippen. Man får köra in med bilen och sen ha 5 meter att sälja på. Kan verkligen rekommendera detta och det var superkul att hålla på med prutande folk, sälja i rasande tempo i strålande solsken och sen köra hem med nästan tom bil igen! Markus var riktigt duktig, vågade prata med folk, tog betalt och la i påsar!



Vid 15 tiden körde vi hem och med oss hade vi en bra slant som ska växlas till Turkiska Lira!

I tisdags var det innebandyträning som vanligt och det var högt tempo, många skratt, en och annan vurpa i hallen och många mål gjorda. Vilket gäng vi har blivit, jag är så glad att jag nappade på detta och kom i gång! I går sprang jag 4 km och skulle satsa på högre tempo. Jag hann bara springa några meter då jag kände att benen var som bly och vaderna värkte. För första gången kände jag att "jag skiter i detta och går hem" men min envishet tog över och jag tog mig runt.

Tänk att jag en gång kan springa 9 km och knappt vara trött, sen går det knappt att ta sig runt 4 km en annan gång?! Men visst, Springtime i lördags, ogräsrensning i måndags (fick rejält ont på baksidan av benen!) och innebandy i tisdags, min kropp är kanske lite trött.

Snart helg igen och det blir fredagsmys, fotbollsmatch för Markus på lördag och sen ska vi fira Nicke på söndag då han fyller 37! Familjen Andersson ska komma och ha grillunch med oss, ska bli riktigt kul att träffas igen och prata i kapp.

Får se när nästa inlägg blir - är ju datorhandikappad på obestämd tid.....

3 kommentarer:

  1. Det är inte så konstigt för när du sprang 9 km höll du ju inte alls lika högt tempo och då orkar man ju mer. Håller man högre tempo bränner man ju sitt krut fortare. Logiskt tycker jag. :-)

    .. Prata ikapp - då vinner du garanterat! ;-)

    Hoppas ni får tillbaka er dator snart.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Givetvis har tempot med saken att göra, men så himla mycket snabbare sprang jag inte och det var tungt från första steget. Men det är ju så, jag hade nog "gammal träning" i benen så de var inte så pigga=)

    SvaraRadera
  3. Ja det där med att ha gammal träning i benen som spökar känner jag alltför väl till. Benen känns säkert piggare nästa gång du ger dig ut. :-)

    Kram till dig, min lilla skånska sprinter!

    SvaraRadera