lördag 5 maj 2012

Massor med fotboll & Springtime!

I dag var det match för Markus och premiär för Max fotbollsträning (lek!). Klockan 10 drog det i gång för båda, upp på klubben, så jag och Nicke turades om att titta på Markus match och följa Max på träningen. Givetvis var bästa kompisen Noah också där!

Det är minsann inte lätt att få ett gäng 3-4 åringar att följa instruktionerna, de gör lite som de vill, sparkar lite här och där på bollen, tar gärna den med händerna och kastar upp den i luften, dricker lite och är så där charmigt disträ som man kan vara när man är liten=) Men det är roligt att få träffa nya kompisar och det här gänget är ju blivande klasskamrater till Max!

 Markus gjorde en jättebra insats i dagens match, så det gjorde väl inte så mycket att det blev förlust. Det lyser glädje lång väg ändå=)
 Jag stack till Ica Maxi och storhandlade och sen gick vi en stund till lekan och Markus var kreatvit med sanden!
 Äntligen var det dags för Springtime och jag var laddad! Det var många år sedan jag sprang ett lopp, så visst var det lite fjärilar i magen, trots att jag vet hur långt jag har orkat springa de senaste månaderna.
 Vi hämtade upp Helena på vägen in och dessa grymma, innebandymammor var minsann taggade och sken som solar!

 Loppet gick jättebra och jag är så nöjd med att jag orkade med den mördande Tågabacken och klarade av att gå i mål på tiden 29,37! Mitt mål var att komma under 30 minuter, dvs mindre än 6 min/km. Nu är det ett år till nästa Springtime och då får jag väl sikta på milen under en timme=)

2 kommentarer:

  1. Vilka söta små fotbollsspelare. Jag kan tro att de var lite disträ emellanåt, det är inte lätt att hålla fokus någon längre stund i den åldern. :-)

    Bra jobbat på Springtime. Klart du fixar milen på under en timme till nästa år! Det gör du ju redan nu om du håller samma tempo som igår. :-)

    Ha en bra söndag, kram!

    SvaraRadera
  2. Heja heja!! Pepp på den fining :)
    DUKTIGT.. komma till storstaden och springa Tjejmilen med mig? (du lär ju dock få stå å vänta i mål på mig hehe)

    SvaraRadera