onsdag 23 maj 2012

Varma, härliga, aktiva dagar!

För en vecka sedan stod jag med långkalsonger och vinterjacka när jag hejade på Markus när han spelade fotboll - i dag har jag trekvartsbyxor och tunn, kortärmad sommartopp! Sommaren är här!




De här dagarna har det blivit vattenspridaren för grabbarna så fort vi har kommit hem på eftermiddagarna. Vi väntar med att sätta upp poolen till vi har kommit hem från Turkiet, men sen hoppas vi på massor med bad i den.

Nicke hade fotbollsmatch i måndags och då blev det crosstrainerträning för mig. Det går att pussla ihop träningen även när jag är själv med grabbarna och det tackar jag källaren och redskapen/maskinerna vi har där.

I går var det dags för föräldramöte med Markus klass och det var mellan 17.30-19. Vi fick bla se bilder och filmer från sådant de har gjort de senaste månaderna och det är alltid lika kul att få en inblick. De är nu 37 stycken i ettan, delat på två grupper i vars ett klassrum och jag tycker väldigt bra om Markus fröken. Det var svettigt att sitta i matsalen och när mötet var klart var det bara hem och byta om till träningskläderna och tillbaka till gympasalen för innebandyträning.

Vi var 9 stycken som spelade i går och vi svettades rejält vill jag lova. Vilken värme i den lilla gympasalen!! Nåja, det blev ju fart på förbränningen och när vi var klara kändes det så där härligt slut på energi i kroppen. En dusch och massor med vatten senare så var jag människa igen!

I dag är det dags för Kalvinknatet i stan och Markus springer 18.15. Han är väldigt laddad och ser fram emot att få vara med. Vi har ju tur med vädret, precis som förra året då solen sken, och det är verkligen en syn att se så många barn delta.

Två dagar kvar - sen drar vi på semester!! Hela vardagsrummet ser ut som ett bombnedslag av kläder, skor, solglasögon, resväskor och stryktvätt. Det är inte helt enkelt att packa och lägga ner sommarkläderna när de behövs den här veckan hemma också! Tvättmaskinen går i ett kan jag säga så att allt ska vara rent och klart. Vi lär få köra vid 2 tiden på fredag morgon eftersom vi flyger från Kastrup kl 6. Men vi kan väl alltid sova en stund vid poolen på eftermiddagen......=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar