lördag 10 augusti 2013

 I fredags fick jag fint besök på jobbet, Max kom till mig en halvtimme innan jag skulle stänga. Alltid mysigt att ha grabbarna på besök och de tycker det är spännande att vara där och prata i comradion, trycka ut lite saker på datorn och äta kakor från lådan i köket =)

När vi kom hem var vår nya panna installerad i källaren. Ut med det gamla och in med det nya! Som hittat för 33 000 kr....


När vi kom hem var mamma/mormor hos oss och vi åt kvällsmat tillsammans. Hon hade med sig massor med frukt och grönsaker till oss och grabbarna fick lite smått och gott. Sen cyklade vi till fotbollsklubben där vi skulle stå i kiosken och sköta grillen.

 Det var en mysig kväll i underbart väder. Grabbarna lekte med kompisar hela kvällen och vi fixade med kioskförsäljningen och grillen. Känns bra att kunna vara där och hjälpa till, det är en gott gäng som är engagerade i klubben.

I dag körde jag och grabbarna till bryggan på Råå (Nicke körde till Väla och fixade kläder och skor till Markus och fyndade träningskläder till mig!). Där var det full rulle med räddnings helikopter som övade, spännande!


 Markus och Max fyllde flaskor med vatten, stenar och växter och gjorde "akvarium"!
 Vi badade en lång stund, det är riktigt skönt i vattnet nu. Det kom stora vågor då och då vilket uppskattas av mina fiskar!

 Den obligatoriska glassen efteråt!
 När vi kom hem tog jag en liten jogging tur på löpbandet och sen var det dags att svida om för dopet. Max var nöjd med sin outfit och sken som en sol när vi skulle åka.
 Dopet var jättefint och nu är lilla Sam döpt! Fina familjen Lövgren (kusin V håller Sam).
 Efteråt var vi i församlingshemmet och bjöds på buffé, tårta, godis och massor av gott att dricka.



 Huvudpersonen var coola killen!
Tusen tack för att vi fick vara med och dela er dag, fantastiskt god mat och fint ordnat. Alla känner sig så välkomna i ert sällskap. We love you!

I morgon har vi inga direkta planer, får se vad vädret bjuder på men det ska väl inte bli något sol- och badväder precis. Kanske vi kör och fixar lite inför skolstarten och sen har jag ju mitt knäckebröd som ska provbakas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar