söndag 11 augusti 2013



I dag körde vi till Löddeköpinge för lite shopping. Vi älskar "Lager 157" och har bara varit i Höganäs butiken - tills i dag. Om någon har missat denna fantastiska affär, åk dit och ni kommer inte vilja handla någon annanstans därefter! Deras kläder är riktigt fina, bra kvalité och billigt. Jag köpte en kofta, en grå/grön tunika, tre linnen och en lite festligare tunika med insytt, lite glittrigt linne.


Numera köps nästan alla barnens kläder där och i dag var det mest Markus som behövde påfyllning. Jösses vad min påg växer, det som passade för två månader sedan kan han knappt få på i dag! Han fick två par jeans, ett par shorts, en piké, mössa och jacka. Jackan kostade 250 kr och man får två par jeans för samma summa, 250 kr. Snart är höstvindarna här och då behövs jeans igen (han har haft shorts sen i maj....).

 Max valde själv sina kläder i dag och det blev ett par shorts, en tröja och en mössa!

 Vi strosade ett varv inne på Center syd också, åt lunch och hade några mysiga timmar. När vi kom hem var Nicke ute och sprang en mil och då tog jag ett mag- och styrkepass samt lite jogging på löpbandet. När jag ändå hade ångan uppe så tog jag tag i mitt knäckebrödsbak. Jag fick ju otroligt goda knäckebröd i present av Sophie sist de var här och när de tog slut blev abstinensen stor.
Hennes recept har hon lagt på sin blogg http://med-barnen-i-handen.blogspot.se/2013/07/knacke-recept.html

Jag lyckades också och de blev kanongoda!




 Det är superlätt att slänga i hop och tog inte mer än 5 minuter, sen är det bara att trycka ut degen och strö flingsalt över. Ni måste prova!

Lite senare kom Ella, Marcus, Fredrik och Filippa och alla barnen. Det fanns otroligt mycket mat över sen dopet i går och vi fick alla njuta av detta även i dag.

Tusen tack för kvällsmaten i dag och lunchlådan i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar