måndag 23 december 2013

 Julstämningen är verkligen i både hemmet och i mitt hjärta. Maten är handlad, klapparna är inslagna, granen är klädd, pepperkakshuset står och luktar gott och vi kan utan stress känna juldagarna komma. I fredags kom Sophie, Henrik och Tekla till oss vi hade en mysig kväll med pizza, prat och barnmys. Härligt att vi fick kramas massor innan julen! Vi fick en underbar ljusstake som de har gjort själva, den värmer på många vis.


I lördags körde vi till Väla för att bara strosa runt och kika på julstämningen där. Vi såg till att vara där när de öppnade kl 10 och sen var vi klara lagom till resten av kommunen skulle dit och stresshandla julklappar. Mina älskade ungar!


Det blev enligt Max önskemål lunch på Mc Donalds och lite roligt var det att få både jultomten och Ronald Mc Donald på samma bild....


När vi kom hem skulle Max på kalas och då passade jag och Nicke på att träna, sen bestämde vi oss för att foga golvet där nya klinkern är lagd. Det gick hur bra som helst och vi följde instruktionerna och lät det sitta två timmar innan vi skulle torka av. BIG mistake....Det har varit tuffa timmar på det golvet sen för att få bort den intorkade fogmassan!! I går höll jag på i tre timmar och det var bland det tuffaste jag har gjort. Envis som jag är skulle allt bort och alla kroppens muskler fick lida. Att sitta på huk eller på knä och ta i allt vad man kan i så många timmar gjorde att jag knappt kan gå i dag och det gör riktigt ont i min rygg och arm. MEN det blev klart och må hända att hela min kropp värker, men sinnet är glatt =)

Markus har verkligen sett fram emot jullovet och han har varit ganska trött och sliten sista veckan och förkylningen satt som en smäck, han spelar dator och myser mycket på sitt rum om dagarna. I helgen ville han göra julgodis och det fixade han galant! Han smälte choklad som han blandade med corn flakes och sen toppades det med mini marshmallows. Kan intyga att det är riktigt gott....
 

I dag jobbar både jag och Nicke så farmor ryckte ut till grabbarna under dagen. I kväll ska vi ha lilljulaftons-mys som vi brukar, det blir Bingolotto och god mat i sällskap av mamma. Vi ska äta italiensk plockmat och kanske vi blir miljonärer på kuppen (inte så troligt dock).

Julafton tillbringar vi hemma och i år är det Nickes familj som kommer och firar med oss. Sen blir det lugna dagar både juldagen och annandagen, Nicke ska jobba en del så vi har inte bokat in mer de här dagarna. Önskar er alla en riktigt god jul och de finaste gåvorna ni någonsin får är de ni kramar om innan ni går och lägger er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar