lördag 22 februari 2014

 Vi fick som vi ville, exakt 14 dagar efter det att vi lät Max leka med lilla Sam som precis fått vattkoppor, så kom turen till Max. Men vi får backa lite i veckan i först, jag tänkte bjuda på lite bilder från vårt nya kontor! Här sitter vi numera, betydligt bättre placering än var vi satt innan.

Det är väldigt tight med containers....

 Här sitter jag och Anette, även Julia när hon är inne på kontoret då och då.
 Min vy om dagarna!
 Det har blivit så ljust, fräscht och modernt jämfört med där vi satt tidigare så det är en ren fröjd att gå till jobbet varje dag.

 I torsdags morse drog jag upp tröjan och där fanns några prickar på Max rygg. Ganska otroligt att det exakt på dagen två veckor efter smittillfället, började blossa upp. Vi bestämde att Nicke skulle vabba eftersom han hade så ont i nacken redan då också. Onödigt att han gick till jobbet, där blir inget bättre i kylan.

Det är ju sällan någon i vårt hus INTE är sugen på att röra på sig, sporta eller hitta på något, så lite innebandy i källaren uppskattades.


 De där prickarna har verkligen sett till att föröka sig.....
 I går morse tyckte Max att man kunde vara tomte till frukosten. Fråga mig inte var han får allt i från...
 När jag kom hem från jobbet var det verkligen vår i luften. Solen var framme och jag möttes av sex bandyspelande barn i Nickes sällskap, härligt!!
 Max stod i målet först, men sen ville han sitta med mamma och vara domare. Vi passade på att vara lite crazy!
 Vi hade en lugn fredagkväll och fick sällskap någon timme av grannarna som ville hämta lite baciller till deras lilla grabb. Det är bara att dela med sig till de som vill ha!

Natten till i dag var jobbig för Max då det kliade ganska mycket. Jag fick smörja, klappa, klia och blåsa, inte lätt för min lilla påg. Nickes nackspärr blev riktigt dålig så han kunde inte sova pga den, så det blev väldigt lite sömn för oss alla. Vi skulle haft dejt med två familjer till i dag, men vi fick ställa in och hitta en ny dag för detta. Min lilla prickekorv!

Jag räknade till drygt 30 vattkoppor på ryggen, den och ansiktet har fått flest, sen är det ganska jämt utspritt över mage, hals, armar och ben. Det står att det kommer nya koppor i 3-4 dagar och vi är ju på dag 3 i dag, så vi får kika efter nya i morgon!

Max fick så klart stå över sin fotbollsträning i dag, men Markus var på sin som vanligt. Det blev en promenad med hela familjen i eftermiddags, vi kände att vi behövde komma ut och få luft, Max fick faktiskt åka i vagnen med en go filt om sig. Stor kille för vagnen, men är man sjuk så är man!

Vi lär ju ha ganska många dagar här hemma nu och räknar med vabb hela nästa vecka. En dag i taget, det är tur att Max gillar att vara hemma och leka med lego, spela tvspel, leka ute (går ju bra eftersom han inte haft någon hög feber) och spela vanliga spel. Så får vi se om det tar två veckor till det är Markus tur.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar