söndag 23 mars 2014

 I går körde vi till pappa och Lena och var på plats kl 9 för att plocka ner takpannor. Hela längan ska få nytt tak så det var bara att hugga i.


Pappa hade satt upp en ställning och gjort rännor som vi kunde skicka ner takpannorna på.

 Markus högg tag i det direkt, sen jobbade han på under alla timmarna vi var där. Vi blev minsann imponerade över hans insats, inget gnäll utan bara jobb, jobb och jobb!

 Nicke plockade takpannor och jag stod på ställningen och tog emot från första rännan, för att sen få dem vidare till ränna nummer två. Nere på gården stod mamma och Lena och tog emot och fick det vidare till containern.
 Markus vill gärna klättra och tyckte jag var sååååå tramsig som inte lät honom klättra högre än fyra träbalkar upp. Nåja, jag får väl vara tråkig då, men så hade jag också en hel unge med mig hem=)
 Julia in action!
 Tommy fick också bekänna färg....
 Vi råkade väcka en fjäril som vi givetvis fick rädda.
 "Okej mamma, nöjd nu när jag har sele och hjälm?" Ha, ha goa ungen, av med det så du inte snubblar över linan....
 Efter tre timmar var det ett hungrigt gäng som fick grillade hamburgare och korv. Det smakade himmelskt gott kan jag intyga!

 Lånade denna bilden av Julia - så här såg det ut när vi var klara!
 Vi jobbade på i ett makalöst tempo och när vi var tvungna att köra tjugo över tolv så fanns det endast en lite hörna kvar på taket och några pannor som skulle ner från ställningen. Ingen trodde nog att vi skulle hålla så högt tempo och att det skulle flyta på så bra, att vi skulle vara klara runt lunchtid!

Anledningen till att vi fick köra var ju fotbollsträningen som Markus och Nicke körde direkt till. Jag hämtade Max som hade fått vara hos Filippa och barnen under hela tiden. Tack fantastiska Filippa för hjälpen med hämtning och lämning vid fotbollsträningen, lunch, lek och fika, Max var så glad att han fick vara hos er.

Klockan 16 kom Johanna med Ava och Alice, samt Daniel med Ebba.Tyvärr var Helen och Emil inte krya så de stannade hemma. Jonas hämtades upp av Nicke och Danne vid 18 tiden i stan och då hämtade de med sig pizza och annat gott till hela gänget.

 Ett härligt gäng 5-åringar!
 Vi hade en mysig kväll med mycket prat, gott att äta, mycket bebisgos och lek. Tack fina för att ni kom, lika roligt som alltid när vi ses!

I dag tog vi en lugn förmiddag hemma, sen körde vi Max till kalas som började klockan 11. Därefter körde vi inom bakluckeloppisen i stan och sen till Väla. Där blev det bara ett snabbt besök på Gamestopp där Markus skulle köpa ett spel, sen hade vi turen att några HIF spelare var på plats och gav autografer. Markus stoltserade bredvid Alvaro Santos!
På vägen hem plockade vi upp Max och sen har grabbarna lekt med kompis här hela eftermiddagen. Härligt när Markus har Oscar här och de kan vara tillsammans alla tre så många timmar. Jag som har en j*vulsk träningsvärk sen i går, tvingade ut mig på en 5,5 km runda i skogen. Hade tänkt att bara gå riktigt raskt men det höll jag mig inte till, fick bli en del löpning också. Men jag kan nog inte gå i morgon, den här värken är makalös, det blev en konstig arbetsställning under många timmar i går, jag hittade muskler på lårens insida som jag inte känt av - någonsin.....

1 kommentar:

  1. Hann du verkligen med något annat än att fotografera!? ;-) Skämt åsido - bra jobbat, det var en rejält stor yta ni plockade ner!

    Ses imorgon! :-)

    SvaraRadera