söndag 16 mars 2014

 Vi som gick och hoppades på vattkoppor till Markus, fick i stället köpa hem nässprayer och näsdukar. Vilken dunderförkylning alla fyra fick! Det har snörvlats ordentligt och vi har varit riktigt trötta, men veckan har rullat på ändå som vanligt.


Markus som fick förkylningen först var också minst förkyld i början av veckan så han fixade fotbolls- och innebandyträning som vanligt. Det blev ingen träning för min del i början av veckan, men sen har jag smygit i gång med lite styrketräning och crosstrainer. Gillar icke att inte kunna träna alls!

När fredagen kom kändes det skönt för oss alla, helgen var väldigt välkommen. Jag fixade till clubsandwich och det blev riktigt gott. Dessa gjordes på bröd, kyckling, bacon, sallad, tomat, lök, avocado och lite sås.

 Det gick hem hos grabbarna!

I går körde vi till Kävlinge där det var dags för två innebandymatcher. Nu var de så många som kunde vara med så det bestämdes att de skulle spela en match var i stället och på så vis få mer effektiv speltid. Markus spelade i första matchen, som blev en förlust med 8-6, dock var Markus ganska glad ändå då han gjorde alla 6 målen.



Min fina målskytt!

När vi kom hem var det dags för Max att byta om och åka på discokalas. Slips och keps - så är man redo!

När Max var lämnad på kalaset och Markus hade en kompis, så fick jag chansen att dra till skogs! En joggingrunda i skogen med Markus "träningsmusik" på Spotify som han fixat till mig, så fick jag lite ny energi.

Vi skulle haft Sophie, Henrik och Tekla på lördagsmys men tyvärr så blev Tekla sjuk och de fick avboka. När Filippa kom hem med Max, hon hämtade grabbarna på discokalaset, så visade det sig att de inte heller hade planer för kvällen. Sagt och gjort, det blev tacos hemma hos oss i all enkelhet. Enda gången kameran åkte fram var när jag såg "grabb-gänget" i soffan. Tack för en mysig kväll familjen Lövgren!

I dag har Nicke jobbat och jag och grabbarna har varit runt på lite av varje. Vi började med att köra till Billeberga och lämna frukt och grönt från mamma till S och H, det blev en kort visit i dörren. Sen körde vi till Tristan och tände ett ljus.

När vi kom hem blev det lunch och sen körde vi till Väla för att köpa inlines till Markus. Det är streethockey för hela slanten som gäller nu och han ville ha ett bättre par att köra med. Vi hittade ett par som kostat 1500 kr, sen nersatta till 999 och sen var det 25% rabatt på allt i butiken så de slutade på 750 kr. Det var en väldigt nöjd kille som gick därifrån.

Söndagar innebär simskola så dit körde vi efter Väla. Jag och Markus simmade under tiden Max hade sin lektion, sen blev det ett stopp på Biltema för att köpa hockeyklubba. En korv slank ner i hungriga magar efter simmet.

Max ville också ha inlines och vi blev riktigt glatt förvånade när vi hittade dessa, som är både inlines och skridskor! Man byter helt enkelt till hjul eller skena och man kan justera skon så den får fyra olika storlekar. Men det tråkiga är att det är omöjligt att få i skenan som hjulen sitter i, någon som har erfarenhet!? Jag lär få besöka Biltema i morgon igen i alla fall.....

Markus har såklart åkt inlines......


Det var denna veckan, i morgon börjar ytterligare en. Förhoppningsvis går det mindre näsdukar och näspray den kommande veckan!

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni har frisknat till nu från förkylningarna.

    Vilken tuff discokille med slips och allt!

    Bra musik i öronen är A och O för att få ut maximalt av sin löparrunda - om man inte har peppande sällskap förstås. :-) Funkar det bra att springa med såna stora lurar? Sitter de bra? Det ser lite klumpigt ut men det kanske är en vanesak.. :-)

    Vilken fin grav Tristan har ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var också skeptisk till hörlurarna, men Nicke övertalade mig och de sitter riktigt skönt!

      Radera