måndag 31 mars 2014

 Upp som en sol, ner som en pannkaka.....Så beskriver man Max senaste dagar bäst. När jag hämtade Max i torsdags på förskolan, började han klaga på ont i halsen, han var trött och gnällig, helt enkelt på väg att bli sjuk kände jag. Vid 22 tiden kom han upp och det var kräkdags, stackars lilla killen.
Sen kräktes han tre gånger till under natten, så vi var alla helt slut på fredag morgonen. Det gör så ont i mitt mammahjärta att se honom så dålig och utmattad som han var. Han hade riktigt ont i halsen och feber så det har inte känts som det har varit en riktig magsjuka, mer som en reaktion på allt annat som hände i honom och hostan triggade igång magen också.

Jag jobba i fredags men Nicke var hemma med Max, en trött kille som låg i soffan mest hela dagen.


Vädret har ju varit helt makalöst fint, det har väl inte undgått någon! Markus klippte gräset  på eftermiddagen när han kom hem från skolan.

Fredagsmyset blev inte långvarigt för Max, han slocknade i soffan klockan 19, helt feberrosig om kinderna.


I går körde jag till Halmstad för att möta Nina. Vi strosade runt i city, shoppade lite och satte oss på en bänk i solen och lunchade med vars en sallad. Där blev vi sittande i timme, pratandes och lapade sol. Min fina, fina vän från Småland, tack för härliga timmar i ditt sällskap!


Under tiden jag var på vift, hade Markus träningsmatch på konstgräsplanen i byn. Markus gjorde matchens första mål, men det räckte inte riktigt för en vinst, men glädjen är ju ändå alltid stor när han har fått göra mål. Att sen få spela i strålande solsken gjorde ju inte saken sämre. Härlig start på fotbollssäsongen!


Max hade lekt ute en stund med farmor, dock såg det sen ut så här när han kom in...

Men efter två timmars sömn var han domare i bandymatchen där ute - STRAFF! Ner som en pannkaka, upp som en sol!!


Vi avslutade en fin lördag med grillat, sova över kompis och tvmys. Det var ett trött gäng som fått mycket frisk luft och sol hela dagen, det tar på krafterna.

Söndagmorgonen hann knappt starta innan jag hörde Markus föreslå för Oscar att de skulle ut och spela fotboll. Grabbarna hade fått mersmak efter gårdagens match. Vi gick upp till planen för lite spel i morgonsolen.


 Resten av dagen har vi tillbringat ute, bla med att rensa och sortera till bakluckeloppisen vi har tänkt stå på om några veckor. Jösses med grejor man har i ett hus, det blev en hel del.
 Det här är ändå inte allt, det står massor i garaget också som vi ska göra oss av med. Men det är skönt att röja och kul att stå där och sälja med grabbarna. De tycker det är extra roligt att göra detta, då alla pengarna ska gå till vår Legoland resa i sommar. Tänk med Lego man kan köpa....

En paus i röjande och sorterandet blev det och då ville Max att vi skulle gå till lekplatsen en stund.

Så helgen har varit fantastiskt fin trots några rackarns baciller. Det gäller att njuta av dessa dagar när de kommer, man fylls med så otroligt mycket energi!

1 kommentar:

  1. Hoppas Max har piggnat på sig ordentligt nu och att ni andra hållt er friska. Här är Ville fortfarande rejält förkyld och hostar mycket :-(, Marko har repat sig och jag.. Tja, no comments... Annie är den enda av oss som har klarat sig - hittills.

    Tack igen för härliga timmar - du ger mig så mycket energi och jag är så tacksam för att jag har dig i mitt "stall"! ♥

    Ha en fin helg, stor kram!

    SvaraRadera