onsdag 9 april 2014



Då har vi haft ännu ett besök i huset av baciller och i söndags var det Markus som gick i däck totalt. Han sa på förmiddagen att han hade lite ont i huvudet men sen lekte han med kompisar och de var ute och spelade fotboll och gjorde lite av varje. Jag och Nicke var på simskolan med Max och när vi kom hem såg Markus helt färdig ut. Han la sig på soffan med filt OCH täcke och då förstod vi att febern var på gång.

Markus sov resten av eftermiddagen och febern steg fort och han orkade inte ens prata. Fick i honom lite vätska men det var allt. På natten vaknade han brännhet och när jag gav honom en Alvedon och lite vatten så hann han inte mer än vända från köket innan allt vatten kom upp igen. Stackars killen, febern slog verkligen ut hans kropp. Måndag och tisdag har han haft feber till och från och halsen har gjort ont, i dag vände det dock och han har varit feberfri, hungrig och rastlös. Nu känner jag igen honom!

Nicke har varit ledig måndag och tisdag så då slapp vi vabb. Lite tidsfördriv som bullbak har det blivit när jag kom hem från jobb!


I går kväll var Max lösa tand verkligen lös, den hängde bokstavligen på en tråd. Han hade svårt att komma till ro när han skulle sova och vi lovade honom att den garanterat skulle åka ut som i dag.


När jag satt på jobb i dag kom det ett sms från J på förskolan - tanden var ute!! Hurra!


Markus har som sagt haft aptit i dag och han fick själv välja från kyl och frys vad vi skulle äta, så när jag styrketränade i källaren och Nicke var ute och sprang så fixade Markus Italienskt plockmat! Han tycker det är roligt att laga och fixa mat nu och jag låter honom hållas. Han kokade pasta, skar fetaost, gjorde tomat- och mozzarella tallrik, värmde bröd i ugnen och dukade. Jag tycker det är härligt att han vill lära sig laga mat och det gäller att våga låta honom prova sig fram.

I morgon blir det skola för Markus och jobb för Nicke, nu borde vi väl ändå vara klara med alla baciller för den här rundan?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar