onsdag 16 april 2014

 I måndags var jag ledig med grabbarna och Max bestämde tidigt att vi skulle påskpynta här hemma.


Lite alster från förskolan och skolan!


 Max hade sin egen stil och hans påskpyntning gick kanske inte helt i hans mammas smak alla gånger....

På trappan har vi också gjort lite fint.

När vi var klara hemma körde vi i väg en runda, det blev ett stopp i djuraffären, lite inköp på Maxi och sen lunch på Burger King.


I går var Markus hos en kompis nästan hela dagen medan vi jobbade och Max var på förskolan. Markus vill inte vara mycket på fritids numera, det är en stor kille som reder sig mycket själv nu. Bara att inse att han börjar bli stor! Det blev en joggingrunda för mig i kvällssolen, dock med otroligt trötta ben. Energin hade nog gått åt på jobb, då vi har otroligt mycket att göra. Kan det ha satt sig i benen...?

Nicke skickade sms i går eftermiddag, nu är det hans tur att ha ont i halsen. Suck...dessa j*kla baciller! I morgon ska han till VC och ta prov och se om det är halsfluss, han är riktigt svullen i halsen och har rejält ont.

I morse körde jag och Max till BVC och det var dags för honom att vaccineras. Han är en riktigt tuffing den killen och han oroar sig inte så lätt. Vi satte ett emlaplåster när vi vaknade, det tar ju bort själva sticket, men det känns ju så klart när vaccinet sprutas in ändå. Han ville sitta själv (men sköterskan proppsade på att han skulle sitta i mitt knä, hon var nog van vid att det kan behövas lite stadiga armar runt om barnet) och när sköterskan tyckte han kunde titta bort sa han "nej jag vill kolla"! En liten sköldpadda fick han med sig hem också som "belöning"!

När vi var klara på BVC så körde jag Max till förskolan och de skulle ha påskfest i dag. Vädret är helt underbart och i kväll gick vi ut en stund innan vi kunde gå in och hålla kväll.

Mina fina pågar!





Sista arbetsdagen i morgon innan påskledigheten, det ska bli så himla skönt med långhelg. Väderprognosen ser riktigt lovande ut, precis som det ska vara till påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar