lördag 12 april 2014

 
Veckan har rullat på och vi har hunnit med skola, jobb, träning i alla dess former, föräldramöte och välgörenhet. I torsdags var jag hemma hos en ensamstående tvåbarns mamma, som inte har pengar till mat åt barnen. "Giving people" är ett fantastiskt nätverk som hjälper akut och på plats. Har ni inte kikat på deras hemsida eller Facebook sida tycker jag att ni ska göra det direkt. Skön känsla att hjälpa barn som inte har det lika bra som mina egna.

I fredag var jag uppe på en container för att titta på en skada och då tog jag några bilder. I denna "lådan" sitter jag!



R och Julia rattar truckar som värsta proffsen :-)


I går var det disco-dags för både Markus och Max. På skolan hölls det disco från förskoleklass till fyran och Max fotbollslag hade disco för spelarna, samt att de fick ta med sig en kompis. Gabriel och Markus gick till skolan och Max och Victor gick till klubbstugan!

Mycket dans, pop corn och svettiga luggar, precis som det ska vara när man varit på disco. Det var två riktigt trötta killar i går kväll som somnade gott.

I dag har det varit fotboll från 10.30 till 16.30 så frisk luft har vi verkligen fått gott om. Markus hade seriepremiär och då var vi där så klart och hejade och fixade med fikaförsäljningen som vanligt.

Min lilla hjälpreda!


Markus tog en hörna....


Laget spelade riktigt, riktigt bra (tro mig vi har sett dem från det att de hellre plockade blommor i gräsmattan...) och nu sitter passningar, skott och räddningar. Det blev vinst med 5-1 och Markus var en glad tvåmålsskytt!


Efter den matchen var vi bara hemma och hämtade upp allt som jag var och hämtade i går inför A-lagets seriepremiär, där vi skulle hålla i kiosken, entrén och grillen. Varje lag i föreningen står för detta vars en gång per säsong och i dag var det P10 som skulle sköta detta. Nicke och Tobbe grillade över 50 hamburgare och ett gäng korvar!

Grillat ÄR godast!
 

Vi var klara med allt strax efter 16 och när vi kom hem blev det dusch och ombyte för Markus, sen körde jag honom och en kompis till en klasskamrat som har disco-kalas i kväll. Jag har inte gjort många knop mer i dag, är helt slut efter alla timmar ute i friska luften och fixande med försäljningar som ska riggas upp och grejas med. Det blir en dusch här med nu, sen lite kyckling i pitabröd, "Gladiatorerna" och tack och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar