lördag 21 juni 2014

Midsommarhelgen 2014

 Vilken midsommarhelg vi har haft! Dagen började vi med att göra kransar som grabbarna helt plötsligt ville ha och Markus fixade det med endast lite hjälp av mig.


Så midsommarfin!


Nicke och Fredrik körde i väg hela förmiddagen för att köpa allt som vi behövde till bygget av trädäcket och jag fixade med dukning och annat inför vår fest.

Klockan 12 var det samling vid kullarna för årets midsommarfirande i byn och som vanligt var det massor med folk där.

Fiskedamm...
 .....kransfin på sitt eget vis....
 .....lunch och fika på filtar....
 ....grabbarna hade dekorerat tårtan.....


 .....lekar och godisregn!


Runt 14.30 var vi tillbaka i trädgården och vädret var verkligen på vår sida!

Sam använde båten på sitt vis :-)

Vi var 8 vuxna och 8 barn och vi hade roligt och mysigt hela eftermiddagen och kvällen tillsammans!



 Tack alla för en härlig midsommarafton!

I morse kl 9 stod Fredrik i trädgården och var redo för att bygga trädäcket med Nicke.

Jag är mycket imponerad över hur snabbt och smidigt det byggdes.

Markus har hjäpt till och sågen var väldigt spännande att få sköta. Båda händerna på sågen och pappa bredvid så godkände även denna nervösa mamman det ;-)

 
 Trädgården fick verkligen ett stort lyft och vi fick en helt ny användning av denna delen av trädgården. Bort med buskar och gran....
 
 Vi har lite kvar som ska göras, det ska bli två "kortväggar" en liten bit fram från det bakre staketet för att dölja de tråkiga sidorna av buskarna och sen ska vi ha upp något mellan stolparna för att man inte ska råka gå rakt ut ner i dammen.

Jag satte mig och tittade på Blocket för att se om det fanns något tänkbart möblemang och där fanns ett bord med sex stolar som var precis som vi hade tänkt oss. När jag ringde för att kolla var detta fanns så visade det sig att det var precis utanför Gantofta och hade legat ute i en halvtimme till försäljning. Ibland är det bara meningen.....

Nu har jag två veckor semester framför mig och Nicke jobbar bara torsdag och fredag den kommande veckan och sen har han en vecka semester också. Vi ska till Ullared en dag i veckan (Markus han längtar verkligen!) och sen nästa söndag åker vi till Legoland. Vi får hoppas på lite fint väder också så att vi kan njuta av sol, bad och tid på trädäcket :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar